dinsdag 1 oktober 2024

Uluru 1

 Dinsdagochtend had ik dan maar meteen naar de pechverhelping gebeld. Volgens mij hebben we die al elke vakantie nodig gehad en ik kan ik misschien het nummer beter bij mijn favoriete contacten bewaren.
Heel nuttig waren ze nu wel niet, want ze gingen terugbellen.
Anderhalf uur later hadden we nog steeds niets gehoord dus ik maar terug wachtmuziek luisteren.
Uiteindelijk was het advies terug te rijden naar hun kantoor in Alice voor een ander tafelblad en de kapotte luifel daar moesten ze eens over denken nadat ze foto's hadden gezien.

Wouter en ik reden dus terug en daar werd het kleine tafelblad snel gewisseld voor een groter exemplaar. "Oh, dit gebeurt regelmatig," was de uitleg. "De schoonmakers halen alles eruit en steken de verkeerde tafel er terug in."
Tja, als je een tafel als tafel gebruikt steekt het niet op een paar centimeter. Maar als dat tafelblad onderdeel is van een bed, is het juiste exemplaar hebben toch wel handig!! Misschien moeten ze wat stickers eronder plakken??

De oplossing voor de kapotte luifel was nog eenvoudiger.
"Vraag iemand aan de camping om dat ding eraf te halen en laat het maar achter bij het grof vuil daar."
Okay....

Gelukkig vonden Harm en Valerie inderdaad behulpzaam volk op de camping. De luifel werd eraf gesneden en gevezen en vakkundig achtergelaten. Hoe dwaas.

Toch maar een beetje later dan gepland konden we beginnen aan de 440km naar Uluru (of liever: Ayer's Rock Campground).
Het is een beetje raar om hier na twee jaar terug te zijn. Om te lunchen aan een roadhouse waar we toen overnacht hebben en om nu terug op de camping te zijn. Het is rustiger dan ik me herinner.

Het was avond toen we hier kwamen, maar niet te laat. Joachim heeft nu een fatsoenlijk bed en de andere motorhome doet het zonder luifel, maar verder is hier alles prima in orde!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten