vrijdag 19 juni 2026

dopellende

 Ik heb een collega die momenteel op bezoek is bij haar familie in Nederland.

Ze stuurt me deze foto:





Met volgende opmerkingen:

"Wie dit bedacht heeft?!! 🙄"
"Is dat in Belgie ook? Dat de dop er niet af kan??"
"Echt irritant!"


😂😂😂

Het leven is hier toch goed zeg!



zondag 14 juni 2026

zonnige zondag

 Vandaag was een heerlijke zonnige dag en hebben we nog vanalles kunnen doen. 😊

Ikzelf ben eerst gaan lopen.
Ik heb binnenkort (9 augustus) een groot evenement gepland, dus ik ben nu meer en meer aan het trainen. Vandaag heb ik 22k op de Heysen trail gelopen. Het was een route die ik nog nooit had geprobeerd en het landschap was prachtig, maar de heuvels waren verdomme niet om mee te lachen. 😅













Intussen was Wouter met de mannen naar Gorge Wildlife park geweest, vlakbij mijn vertrekpunt.
Ze hadden het zeer naar hun goesting en kwamen me ophalen met verhalen over dansende vogels, pratende papegaaien, ontsnappende ganzen en spelende aapjes.
Ik vroeg Wouter achteraf of hij nog leuke foto's had van de kinderen voor de blog.
"Nee," was het nuchtere antwoord. "Ze maakten te veel ruzie. Ik heb alleen foto's van de beestjes."








In de namiddag waren we nog net op tijd thuis voor de tweede helft van de Socceroos op het WK voetbal. Het WK is dubbel zo leuk als je voor twee landen kunt supporteren. 😃

Daarna aten we nog taart voor Jonathan zijn verjaardag.
Allemaal leuke dingen voor zo'n zonnige zondag!








vrijdag 12 juni 2026

zestien!

 Vandaag is onze Jonathan zestien geworden!

Het was natuurlijk maar een gewone schooldag en de mannen zitten ook midden in de toetsen/examens/schrijfopdrachten want het schooljaar is bijna halfweg. Toch hebben we geprobeerd de dag wat te vieren met een speciaal ontbijt, een stapel cadeautjes en 's avonds zijn we een hamburger gaan eten.
Taart wil Jonathan pas op zondag, dus dat heeft hij nog tegoed. 😊







maandag 8 juni 2026

wandelen Brownhill Creek en Belair

 Vandaag hadden we met z'n allen een vrije dag omdat Charles jarig is. Niet vandaag, denk ik, maar ergens heeft die mens een verjaardag en dat was vandaag het vieren waard. Ik ben zelfs te lui om op te zoeken wanneer de echte dag is. Ik vind dat ik weinig te maken heb met een oude koning aan de andere kant van de wereld. 😅

Een vrije dag, een open hemel en dus zijn we gaan wandelen. We hebben een toer gedaan in Brownhill Creek en Belair, 15km op en af. Ons mannen hebben dat goed gedaan! 💚



Een boompje over het pad.



Willekeurige schommel die we onderweg vonden.


Ik maar klagen over de regen. Duidelijk nog te weinig.
Dit is een waterval.
Veel val, weinig water.



Een bezoeker bij de picknickplaats.


Foto trekken!


Ganse kudde kangoeroes.



zondag 7 juni 2026

Greenwith caches

 Klagen over het weer helpt altijd - nadien wordt het beter. Zonnig en 18 graden vandaag!

We zijn deze namiddag gaan geocachen hier in Greenwith. Er lag een nieuwe cache op zo'n honderd meter van de deur. Natuurlijk vonden we die niet 😖 maar een paar andere hebben we wel gevonden!
Altijd leuk om zo de eigen buurt wat te verkennen.
Ook een paar paddenstoelfoto's getrokken om te bewijzen dat het hier echt herfst is. 😉












zaterdag 6 juni 2026

winterweer

 De winter is er want alles ziet groen - zo zei een van onze verpleegsters het.

En ze heeft gelijk. Na enkele weken van regelmatig regen ziet alles er een stuk groener uit. Ik was twee weken niet Cobbler Creek geweest en toen ik er terug ging lopen, was er een soort explosie gebeurd van klaver en gras. Soms kun je de trails nog amper zien.
Verder is hier een minderheid van bomen die zijn blaadjes verliest in de herfst, dus de meeste bomen en struiken zijn ook gewoon groen.
Sinds vorige week zetten we af en toen de verwarming op 's avonds - ook een typisch winterteken.
De temperaturen schommelen tussen de vijftien en twintig graden. Voor ons is dat erg koud. :-P

In 2018, het eerste jaar dat we hier waren, hadden we geen winter.
Ik herinner me hoe ik maar heel de tijd op die winter zat te wachten, maar verder dan 'de eerste herfstkoude' kwam het nooit. Plots was het alweer lente!
Jaar na jaar werd het hier kouder en kouder en ja, intussen hebben we hier echte, ijskoude winters.

Even doorbijten, zullen we maar denken, dan voelt de lente des te fijner. En als het echt gortig wordt, kan ik nog altijd ergens mijn sjaal gaan zoeken.