maandag 30 september 2024

Alice Springs

 Maandagochtend op tijd (6u30) ons bed uit zodat we op tijd (9u15) ons vliegtuig konden halen naar Alice Springs. Het was een bijzonder rustige vlucht met amper turbulentie.
Ik vond de landing grappig, want we stonden net stil toen het vliegtuig 360graden draaide en weer terug begon te rijden. Alsof we weer zouden vertrekken!
Dat heb je natuurlijk met zo'n kleine luchthaven/tarmac.
Daarna gingen we met de taxi onze motorhomes ophalen en ook dat ging best vlot. Kampeertafel en -stoeltjes moesten ze zelf uitzoeken uit een grote hoop - misschien om te vermijden dat ze te veel klachten zouden krijgen over kapotte poten.

Alice is een gat in het midden van het land. Het heeft geen bijster goede reputatie en komt regelmatig in het nieuws met alcoholmisbruik, criminaliteit en de ingestelde avondklok.
Ik maakte me niet bijster veel zorgen, totdat we onze motorhomes geparkeerd hadden bij de supermarkt. "Er komt al volk rond hangen," kwam Valerie zeggen. Martine en ik liepen terug en inderdaad. Er stond een familie bij de motorhomes te kijken en de kinderen waren de sloten van de deuren aan het testen...
Ze hielden ermee op toen ze ons zagen, maar ze gingen alsnog niet weg.
Uiteindelijk bleven Martine, Harm en ik ter plaatse bij de auto's rondhangen, alsof we gewoon aan het wachten waren. En een aantal lokale mensen bleef op de stoep rondhangen, alsof ze op de bus wachtten (er stopten drie bussen maar ze gingen er niet op).
Het was geen prettig sfeertje.

Na onze boodschappen trokken we naar de camping van Alice, die buiten het centrum lag en flink omheind was.

Terwijl de mannen gingen koken, probeerde ik de bedden te maken, maar ik kreeg het niet voor mekaar. Het middelste bed (van Joachim) moest opgesteld worden met het tafelblad in het midden, maar het tafelblad paste op geen enkele manier. Het was gewoon te smal.
Ik bestudeerde de handleiding, downloadde de app met instructievideo's, maar het tafelblad bleef gewoon niet passen.
Konden we Joachims bed dus niet maken.

Na het eten wilde Valerie dan hun luifel terugvouwen voor de nacht, klettert heel dat ding naar beneden!!
De metalen stangen waren losgekomen van de zijkant van de wagen, dus de luifel hing naar beneden met die metalen stangen te bengelen. De zijdeur kon niet meer open en van rijden was ook geen sprake meer.

Het avontuur kon beginnen...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten