zondag 29 september 2024

Sydney 2

 Zondag een beetje langer slapen, ontbijt op hotel en dan naar het Australian Museum.
Een natuurhistorish museum, dus... dinosaurussen! We waren er ooit al geweest, maar een paar jaar geleden intussen en niemand wist er nog veel van.
We hadden niet veel tijd om er rond te hangen, maar het was zeker de moeite. Ik vond vooral de expositie van natuurfotografie heel erg mooi.

We moesten op tijd verder want voor 's middags hadden we een walvissentocht geboekt!!
Nog voor we op de boot mochten, kregen we al een hele veiligheidsuitleg dat de golven nogal hoog waren en dat je je ten alle tijden moest vasthouden. Eenmaal aan boord kregen we het verzoek om de kotszakjes te gebruiken en werden die zakjes ook vlijtig uitgedeeld. 
Ik vond dat ze nogal overdreven en ik heb zelf misschien wel reisziekte, maar ik had braaf m'n medicatie genomen dus ik had er alle vertrouwen in.

Een half uur later was het vertrouwen weg en m'n maaginhoud ook.
Mannekes toch. Ik was ziek! Ziek ziek ziek. Maar ik was niet de enige hoor. Ik stond dan braaf buiten over te geven, maar ik kon geluiden van binnen horen die me verzekerden dat ik niet alleen was. Op den duur stonden we buiten met een paar mensen in alle schakeringen groen.
Ik ben nog nooit zo ziek geweest op een boot. Doe ik nooit meer. Walvissen kijken. Op de oceaan varen.
Op een boot stappen uberhaupt. Gedaan ermee.

Gelukkig hebben we er veel gezien. We dobberden (vlogen op en neer) heel lang bij een moeder en haar kalf en later kwam er nog een tiener walvis bij spelen ook. Water opspuiten, zwaaien met hun vinnen, springen en plonzen en duiken en hun staart laten zien. Spectaculair!
Een hele troost voor al onze sukkelaars.

Ik heb niet veel beeldmateriaal, alleen van het begin. Later kon ik niet tegelijk de reling, het kotszakje en m'n telefoon vasthouden, haha. Prioriteiten stellen heet dat.

Terug op vaste bodem zijn we dan een terrasje gaan doen om te bekomen want ik was niet de enige met een maag op half zeven. We hebben nog doorheen de botanische tuin gewandeld, daarna lekker gaan eten toen dat weer ging en sebiet op tijd bed in want morgen gaan we weer vliegen. :-)








Het resultaat van ons tochtje... een vuilbak vol gebruikte kotszakjes!
Er zijn er maar drie van mij want ik ben m'n derde zakje blijven hergebruiken. *trots*



Een zwaaike op het einde.



De eerste seconde is goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten