zondag 23 juni 2024

would you like onions with that sausage?

 Zaterdag heb ik nog 'ns m'n best gedaan goed te integreren. Ik heb geholpen bij een typische Aussie sausage sizzle - da's worst van de barbecue tussen een witte boterham - om geld in het laatje te krijgen voor ons harmonieorkest.

Bunnings is een grote doehetzelfwinkel, zoiets als de Brico. Lokale verenigingen kunnen bij hen aan de uitgang staan met een sausage sizzle. De barbecue en het materiaal is van Bunnings, het eten voorzie je zelf en de opbrengst van de verkoop gaat ook in je eigen zak.
Er zijn wel strenge regels, zo blijkt (ook typisch Aussie). Ik vroeg me af waarom er niet een paar muzikanten wat deuntjes konden spelen, kwestie van volk aan te trekken (hopelijk) maar dat soort dingen mag allemaal niet. Ook geen vlaggen of ballonnen of muziek spelen of iets anders verkopen dan worst tussen de boterham en de prijzen liggen ook vast, etc etc etc. Tja.

Het was wel gezellig om mee te helpen en uiteindelijk was er ook een mooie winst.
Ik ging naar huis met anderhalve zak broodkorstjes waar de kinderen heel gelukkig mee waren (voordeel van de laatste shift te kiezen!).

Onze harmonie gaat in augustus ook nog eens meedoen met een muziekcompetitie. Dat is naar het schijnt al jaren en jaren geleden. Maar ja, nieuwe dirigent nieuwe plannen. Ik vind zoiets wel leuk om te doen. Vorige week hebben we het opgelegd werk onder ogen gekeken. We geraakten er amper doorheen en over acht weken moeten we het kunnen spelen. Interessante nieuwe plannen dus! Haha - wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten