woensdag 11 september 2024

tuinavonturen - de heggenschaar

 We hebben twee hagen (? heggen - ik ken het verschil niet) in de voortuin langs onze oprit. Deze waren natuurlijk in tiptop conditie bij de verkoop, strak in vorm, maar intussen waren er al talloze scheuten verschenen en was het tijd voor een snoeibeurt. Het lijkt me makkelijker om zo'n haag te onderhouden dan te laten overgroeien en herstellen - dus die scheutjes moesten zo snel mogelijk weg.
(ik geef toe, ik wilde ook gewoon een keer in m'n leven een haag snoeien, wat ik nog nooit eerder gedaan had, bij gebrek aan haag)

In het weekend was ik met de heggenschaar (? hagenschaar - dat zal nu wel niet) bezig geweest, maar het viel me tegen. Traag werk. Vermoeiend voor de handen.
Ik ben graag bezig in de tuin, maar op de duur was de lol eraf.
En de haag zag er niet veel beter uit.

Gisteren ging ik dan naar mijn favoriete winkel, Bunnings. Een DIY-zaak met een groot tuincentrum. Ik voel me geweldig als ik iets in dat tuincentrum kan kopen.
Ik had op voorhand opgezocht wat ik wilde, en natuurlijk nam ik iets anders mee naar huis.
Het werd een kleine, elektrische heggenschaar, van hetzelfde merk als mijn grasmaaier. Dat betekent dat ik dezelfde batterij kan gebruiken en ik vond dat ENORM snugger van mezelf.
Ik heb lang staan twijfelen bij een heggenschaar op een uitschuifbare stang - want de buren hebben een heel hoge haag die boven ons zwembad uitsteekt - maar het leek me letterlijk te hoog gegrepen en het is vast ook wat veiliger om klein te beginnen.

Terug thuis dan nog wat video's bekeken van mensen die weten wat ze doen in hun tuin en vervolgens aan de slag gegaan.

Ik kan met de nodige trots zeggen dat ik al mijn ledematen nog heb.

Ik vind zelf dat de haag er veel netter uitziet, maar ik sta redelijk alleen in mijn mening. De rest van het huishouden had nog geeneens gezien dat de haag anders was. Alleen Jonathan. Omdat er nog wat takjes onder de haag lagen, had hij beredeneerd dat ik iets gedaan had. Nou vooruit dan.

Ach ja, ik heb veel lol gehad en dat is het voornaamste!






(Het zijn voor en na foto's - ik zweer het - lol. Misschien met een vergroting dat de verschillen zichtbaar zijn...?)

4 opmerkingen:

  1. Ja, op de zijkant zie je het toch! 💪

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is de moeilijkste zoek de verschillen ooit vrees ik. Maar de lol is ook belangrijk 😅😮

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waw Nele! De haag ziet er heel netjes uit! Net zoals jijzelf! Met veiligheidsbril : slimme meid ben jij altijd! ( en het rijmt nog ook!)

      Verwijderen