donderdag 18 juli 2024

Brisbane 2

 Zaterdagochtend gingen we met grote verwachtingen ontbijten in ons hotel en amai - die verwachtingen werden ruimschoots ingelost. Zoveel keuze dat er was! En zo lekker allemaal!!
Ze moesten ons naar buiten rollen. :-)

Daarna namen we de bus naar het Maritime Museum.
Ik had iets heel kleins verwacht dat we op een uur konden zien, maar het bleek vrij groot en we liepen er heel de voormiddag in rond. Er was een gedeelte binnen en een ruim gedeelte buiten. Er lag een oud oorlogsschip in een droogdok (de HMAS Diamantina) en dat was echt een hele belevenis om te ontdekken.
Meestal als je een oud schip kunt bezoeken, kan je vier of vijf kamers zien op misschien twee verdiepen, maar dit schip was bijna volledig opengesteld. Je kon met kleine laddertjes heel diep afdalen en je kon met gemak verdwalen in alle kleine kamertjes. Heel indrukwekkend!





Een kleine boei. :-)


Het kanon uittesten.


Verdwalen in het schip.

Tegen de middag hadden we het wel gezien en wandelden we naar de Botanical Gardens die vlakbij waren. 




Elephant apples!
Wouter had Joachim op z'n schouders zodat we een foto met referentiepunt konden trekken. :-)

Daar aten we onze lunch en vervolgens deden we een multicache - een geocache die je van plaats naar plaats brengt waarbij je dan telkens nieuwe co-ordinaten moet vinden. Het bleek een flinke wandeling (misschien wat langer dan verwacht) helemaal langs de Brisbane River.

Achter de werkelijke cache hebben we nog flink moeten zoeken en ik was dankbaar dat we'm uiteindelijk hadden, anders hadden we alles 'voor niks' gewandeld (volgens de kinderen).

Intussen was het avond en we namen de ferry helemaal naar de andere kant van de stad - naar Eat Street.

Als ik 1 ding kan aanraden van Brisbane, zal het Eat Street zijn.

Ik had gelezen dat het wat eetstandjes waren, streetfood, en dat je er alleen in het weekend terecht kon. Ik had me er dus niks van voorgesteld, hooguit vijf kraampjes in een straat, maar het geheel bleek dus best groot en ook heel gezellig!
Eigenlijk zijn het oude hangars propvol eetstandjes en ook een paar winkeltjes. Er hangen sfeervolle lichtjes, er is live muziek op verschillende podia en intussen is het dan aartsmoeilijk om te kiezen tussen al dat lekker eten.
Desserts!
Er is geen beginnen aan om een dessert te kiezen.
Als het niet zo koud was geweest 's avonds, hadden we er heel de nacht kunnen rondhangen!






Geen gewone appels met suiker hier!


Deze hebben Joachim en ik gedeeld. 
Ik weet de naam niet meer - maar het was HEEL lekker!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten