dinsdag 16 juli 2024

Brisbane 1

We zijn terug van ons weekendje Brisbane!
Een vakantie in een vakantie was het - en ook de eerste keer dat we ons huis achtergelaten hebben. Spannend hoor!

Vrijdagochtend vertrokken we in heel druilerig en koud weer en 's middags (na een vlucht van 2.5uur) kwamen we aan in een zonnig, warm Brisbane. We waren al twee keer eventjes in Brisbane geweest, maar de stad zelf hadden we nog nooit echt bezocht. Het was dus tijd voor een officieel bezoekje.

Vanuit de luchthaven namen we de 'airtrain' naar het centrum. Ik geef toe dat 'airporttrain' een saaie naam is, maar 'airtrain' is ook maar een dwaze keuze die suggereert dat we nog wat verder zouden vliegen.

Natuurlijk ging Kev ook mee op avontuur.

We dropten onze rommel af aan het hotel en gingen dan maar wat rondkijken. Dat was echter buiten de maag van Joachim gerekend die luidkeels verkondigde dat er dringend - dringend! - gegeten moest worden. Op naar een terrasje dan maar.

Daarna konden we dan toch de stad gaan verkennen. We wandelden langs het water (de Brisbane River bij gebrek aan originaliteit) en namen ook de ferry naar de andere kant. Er is best een uitgebreid netwerk van ferry's. De boten heten 'City Cats' (het zijn catamarans) en de kleinere versie is een 'Kitty Cat'.
Er werken mensen met veel fanatasie bij de gemeente hoor.

We dwaalden rond in een mooi park langs het water. Ze hadden er een stukje regenwoud (?) en een nepstrand en ook een openbaar (gratis) waterpark. De kinderen waren niet te spreken over het feit dat we hun zwemgerief niet bij ons hadden.
We vonden nog wat caches (de eerste in Queensland!), gingen 's avonds uit eten en lagen op tijd in ons bedje.

Verlangend kijkend naar de sproeiers van het waterpark...