dinsdag 9 juli 2024

een bijzondere dag

 We zijn nog druk bezig geweest de voorbije dagen!
Zondag is een vriendje van Joachim komen spelen en maandag een kameraad van Benjamin. Het blijft interessant om te zien hoe zo een extra kind de hele dynamiek tussen onze kinderen verandert (lees: verbetert).

Vandaag, dinsdag, was dan een bijzondere dag.
's Morgens voor het eerst naar de lokale kapper en later in de voormiddag voor het eerst naar de lokale bibliotheek van Tea Tree Gully.
De bib is een PAK groter dan die van Mawson Lakes - amai! Daar staan nogal wat boeken.
Wat we nu wel irriteerde was dat ze de fictie per genre hadden gezet en niet alfabetisch per auteur. Wel per auteur binnenin het genre, maar toch. Ik zal er wel aan kunnen wennen, maar ik ben nu op het eerste zicht geen fan van het systeem.

In de namiddag nog iets heel belangrijks gedaan: een auto vol karton naar het containerpark gereden!
En dat is belangrijk omdat de laatste dozen zijn uitgepakt.

Toegegeven, er zitten nog spullen in dozen, maar dat zijn spullen die per definitie niet uitgepakt zullen worden. Ze horen thuis in een doos.
De laatste onuitgepakte rommel was van mij - moet ik toegeven. Maar ik kon mijn laatste dozen niet uitpakken omdat er geen ruimte was. Toen er dan ruimte was gecreeerd (vier gigantische IKEA boekenkasten gekocht) was het uitpakmomentum verloren.
Nu in de vakantie stond het op mijn to do lijst en ik had de voorbije dagen flink opgeruimd en uitgepakt. En vandaag was het grote moment daar: een stapel platte verhuisdozen konden richting containerpark!

Daar zaten heel wat dozen bij met geschiedenis. Een heel aantal was nog meegekomen met de eerste container uit Belgenland! Die dozen hadden we toen speciaal nog bijgehouden. We hadden ook een hoop dozen bewaard van pakjes die we aangekregen hebben. Met de douanepapieren er nog op gekleefd, hebben die ook dienst gedaan als verhuisdoos. Dozen van onze eerste grote aankopen waren ook van de partij, zoals die van de microgolfoven en stofzuiger. Wat een herinneringen.

Vandaag namen we afscheid van al deze dozen.
Zo goed mogelijk geplet, met de nodige moeite in de koffer geduwd (of op een van de passagierszetels want het was echt VEEL karton) en dan maar richting containerpark.
Een hoofdstuk afgesloten weeral.

Omdat het zo'n mooi weer was, gingen we nog even naar een nabijgelegen parkje. Geocaches zoeken (en vinden), rondhangen in de speeltuin en nog afsluiten met een ijsje.
Een bijzondere dag!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten