woensdag 5 juni 2024

harmonienieuws

 De winter is begonnen!
Het is alweer droog, maar het is 's morgens soms best koud. Echt waar! Ik ging zaterdagochtend lopen en het was 4 graden buiten. Gelukkig (??) moest ik veel bergop ploeteren en had ik het rap terug warm. :-)

Zaterdagavond hadden we jaarconcert met de harmonie. Het eerste 'grote' optreden met onze nieuwe dirigent.
Maandag was het dan toch terug repetitie en dat viel me weeral tegen. Gaat dat nu het nieuwe beleid zijn, meteen de zweep er terug op?
Eerst toonladders spelen en dan een hoop ritmische fouten rechtzetten - ook handig om dat NA ons optreden te doen.

Daarna wilde de dirigent nog dat iedereen feedback opschreef over het concert, maar dan was het gelukkig tijd voor taart en koekjes. Dat is al een beter nieuw beleid! lol
Intussen werd de video van ons optreden gespeeld. Heel raar hoor, maar wel veel lachen. Soms ook eventjes schrikken, als het vals klonk. Nooit de klarinetten natuurlijk! (we zijn maar met drie en niemand hoort ons)

Er zijn plannen om voortaan mee te doen aan wedstrijden. Dat heb ik altijd tof gevonden om te doen dus daar kijk ik wel naar uit. :-D Ik ben in ieder geval opgelucht dat we niet vanaf nu tot eind december kerstmuziek moeten spelen...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten