vrijdag 17 mei 2024

een hemelse glimlach

 Gisteren gezien: een hemelse glimlach.

Letterlijk!

Ik was helemaal onder de indruk, maar kennelijk is het toch geen zeldzaam fenomeen. Het is alleen moeilijk te spotten omdat het hoger aan de hemel is.
Ik had 'm ook niet zelf gezien - moet ik toegeven.
Ik bracht Joachim naar school en op de parking hoorde ik een kindje roepen "Look! It's a rainbow!". Ik was helemaal in de war want het regende niet en het was niet eens bewolkt. Ik keek rond en toch was er dus die regenboog! Hoog in de hemel, zo bizar. Dankjewel, onbekend kindje!
Ik vond het geweldig en wilde meteen een foto trekken, toen ik ontdekte dat ik m'n telefoon thuis vergeten was. Terug naar huis, rap die telefoon pakken en rap een foto trekken (en filmpje maken).

Achteraf heb ik het opgezocht en het fenomeen is niet eens een regenboog, maar een soort halo, een 'circumzenithal arc'. Om het ding maar een onromantische naam te geven.

Ik vond het toch heel speciaal. Ik zal 's morgens eens wat vaker moeten rondkijken.






2 opmerkingen:

  1. Mooi! Vast speciaal voor IDAHOT :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moest idahot opzoeken, maar inderdaad, komt mooi uit! :-D

      Verwijderen