dinsdag 3 januari 2023

(20)23 voornemens!

 2023 is van start gegaan!

Onze hoop voor 2022 was om in Belgenland te geraken en dat is nog gelukt ook. :-) Meer nog, we hebben een paar maanden later bezoek gehad vanuit Belgenland en dat was echt heel bijzonder!

Er zijn twee dromen voor 2023.
Ten eerste een huisje hier in Oz kunnen kopen. Dat zal van de verkoop van ons huis in Arendonk afhangen, voorlopig is dat helemaal uit onze handen en blijft het afwachten.
Ten tweede ons Ozzie burgerschap halen. De aanvraag is ingediend, dus dat is nu ook afwachten. Ik verwacht me aan een afwijzing wegens een onleesbare handtekening of verkeerde formulering of iets anders onnozels. Als we het dan nog eens vijf keer hebben ingediend, worden Wouter en ik hopelijk uitgenodigd op gesprek en als we dan slagen op ons examen, zou het in orde moeten komen!
Maar voorlopig dus wachten.

Verder maken we natuurlijk voornemens voor het nieuwe jaar. Ik ben dol op goede voornemens!

Ik maak er altijd (meestal) en had een jaar geleden het plan opgevat om 23 voornemens voor 2023 te verzinnen.
Dat lijkt misschien onnozel, maar het is PERFECT gelopen zoals een ECHT goed voornemen. Vol goede moed begonnen in januari. In juni gedacht dat het jaar al halverwege was en ik nog niet. En vervolgens eind december in een paniek geschoten om dat nog rap in orde te krijgen.
Missie geslaagd.

Ik heb speciaal dingen verzonnen die ook nog leuk zijn om te delen via de blog. Dus niet de klassieke 'ik moet eens wat meer fruit eten' maar toffe dingen. Hopelijk.

In willekeurige volgorde:

1. Moeite doen om een special astronomisch fenomeen te zien (liefst iets dat er - op dat moment - op het noordelijk halfrond niet is).
2. Kerstlichtjes aan het huis hangen in juli (dat is hier een ding, want in juli is het tenminste donker 's avonds)
3. Iets typisch Aussie eten of drinken proberen dat ik nog niet geprobeerd heb
4. Een selfie nemen met een kangoeroe
5. Een selfie nemen met een ibis
(een koala wordt te moeilijk want ik kan niet goed in bomen klimmen)
6. The nutbush leren dansen (zoek zelf op wat het is en verbaas je over de Ozzie cultuur)
7. Maximum zeven dagen niet bloggen.
8. Een boek lezen van een Ozzie auteur.
9. Opzoeken wat ons lokale footy team is en een match kijken (tv)
10. Idem voor cricket met als extra doel: wakker blijven tijdens de match. lol
11. Manneke Pis bezoeken met de kinderen. (Belgische cultuur, jaja)
12. Een dag op thongs {flipflops} rondhossen (moet ik er nog wel kopen...)
13. Een dag met een beanie {muts} rondlopen hoewel het eigenlijk niet zo koud is
14. De verjaardagskalender aanvullen (iedereen die erop wil, stuur me een bericht)
15. Een moment een lege email inbox hebben. (dus stuur me niet te veel berichten ook niet)
16. De volle 100% scoren op ons inburgeringsexamen (gesteld dat we een uitnodiging krijgen)
17. Het Ozzie volkslied leren spelen op piano
18. Het Belgisch volkslied leren spelen op piano
19. Een lokaal goed doel steunen.
20. Een paar woordjes Kaurna leren (de lokale, oorspronkelijke taal)
21. Iets met de Belgische driekleur doen op 21 juli (begon te twijfelen aan de datum, voor de zekerheid toch door google gedraaid, wat een afgang anders!)
22. Een geocache met een Belgische touch lanceren.
23. Iets creatiefs doen met een Golden Wattle en een Red Poppy

Dat blijkt de nationale bloem van Belgenland te zijn, zo'n red poppy. Had er geen flauw benul van! Zo zie je maar dat er nog veel te leren valt. :-)

Ik hoop dat het een beetje losloopt met m'n lijstje. Ik kan niet de helft in januari doen en de andere helft in december, dus hopelijk komt dat goed!!
Spannend hoor. ;-)

Voor al wie meeleest:

HAPPY 2023!!

En dat het een tof jaar wordt...





2 opmerkingen:

  1. Zo leuk!!!!!! Willekeurige volgorde? Eerst het Australische volkslied? 🤣😉 Manneke pis? Zoek ook Janneke pis he

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er ligt al een flyer klaar voor een geocache-tocht in de buurt. En er schijnt in Lille een echt geocache-café/ koffiehuis te zijn! Plan alvast maar in! Mooie voornemenslijst trouwens; word vervolgd? 👍😃

    BeantwoordenVerwijderen