zaterdag 25 september 2021

The Big Things Trip - Cuddlee Creek

 We hebben twee weken vakantie!!
Bij gebrek aan echte naam zullen we het maar een lentevakantie noemen.

Het is alweer een hele tijd geleden, maar deze keer gaan we nog eens rondtrekken. We hebben opnieuw een motorhome gehuurd voor twee weken en daarmee gaan we rondtrekken binnen South Australia.
Het is nog een beetje te riskant om een binnengrens over te steken, want die gaan zonder waarschuwing open of dicht, maar SA is een grote staat en er is genoeg te zien.
Ik heb een route uitgestippeld die ik 'The Big Things Trip' heb gedoopt omdat we een hele hoop - letterlijk - grote dingen gaan zien. Niet dat die nu allemaal zo spectaculair zijn, maar het geeft ons een doel voor elke dag. Sommige van die dingen kennen we al - er staat een big pigeon in een winkelstraat waar we vaak komen en bijvoorbeeld de big lobster hebben we al eens gezien - en andere dingen liggen dan helemaal aan de staatsgrens en daar geraken we niet. Maar de meerderheid staat op onze planning!

Zaterdagvoormiddag gingen Benjamin en ik de motorhome ophalen en ermee naar huis rijden om 'm daar in te laden.
We zijn al een paar keer met zo'n ding op vakantie geweest dus ik ging ervanuit dat het ophalen heel vlot zou gaan. Tenslotte moesten we de uitleg niet meer krijgen hoe alles werkt.
Bij het inchecken moest ik mijn rijbewijs laten zien ter controle en de dame van de balie zuchtte enigszins verlangend "wow, lang geleden dat ik nog eens een internationaal rijbewijs zag!".
(Ik neem voorlopig de moeite niet een Aussie rijbewijs aan te vragen want dat kost geld en het is maar beperkt geldig dus dat blijft geld kosten)

Daarna bleek dat ik TOCH een uitleg nodig had, want het is een wagen die 'zonder sleutel' start en dat systeem kende ik niet. Het stelt eigenlijk niets voor, maar soit.
En gelukkig deed ik een snelle controle voor we vertrokken want we hadden maar drie picknickstoelen gekregen in plaats van vijf. Tja, ervaring leert dat niet zomaar alles 100% in orde is als je een motorhome oppikt!

Wat nu wel DOODIRRITANT is aan deze wagen, is dat er geen versnellingspook is. Sowieso is het 'een automatiek' want dat is bijna alles hier, maar normaal is er toch een versnellingspook om te kiezen tussen Drive, Neutral en Reverse. In deze auto is de versnellingspook een hendel en die zit... WAAR ANDERS MIJN PINKER ZIT!
Dus als ik een manoeuvre wil maken, zit ik met mijn hand in het ijle te graaien om vervolgens die hendel te zoeken.
En nog veel erger, als ik rechts wil afslaan en ik ben niet voorzichtig, gooi ik 'm in achteruit, of bij links afslaan, in neutraal. WHOEM! Heerlijk geluid. Wat een klucht.

De pinker zit nu links, aan dezelfde hendel als de ruitenwissers.
Gelukkig heeft het nog niet geregend.

Soit, we zijn ermee tot thuis geraakt, daar hebben we hem vol spullen gegooid en zijn we vertrokken naar Cuddle Creek. Onderweg zijn we gestopt voor een lekkere lunch en daarna reden we door naar The Big Rocking Horse. Dat ligt aan een speelgoedfabriek en is echt een attractie. Je kunt erin en erop (de kinderen wilden niet, tot mijn verbazing) en er is een klein parkje met dieren.
We zijn dan de diertjes gaan eten geven (Jonathan was zijn zakje na welgeteld vijf seconden kwijt door een opdringerige geit), dan rap door de souvenirswinkel gerend en verder gereden.

We stonden op een kleine, maar gezellig camping. Internet was pokkeslecht, dat hoort er nu eenmaal bij. De beschaving is hier gefragmenteerd.

We zijn begonnen aan onze Big Things Trip!!





1 opmerking: