zondag 26 september 2021

Tailem Bend

 Onze tweede dag begon koud, koud, koud. Ik kan er geen exacte temperatuur op plakken (en vrees dat ik hoe dan ook toch uitgelachen zou worden) maar het was ERG KOUD.
Gelukkig warmde het in de loop van de dag op naar een gezonde twintig graden.

Na ons bibberend ontbijt reden we eerst naar The Big Cherries.
Die waren gelegen aan een kersenboerderij maar die was helaas dicht. We misten duidelijk iets, te zien aan de foto's van kersenijs die er uithingen.

Daarna reden we door naar The Big Church Block Bottle. Die was gelegen aan een wijngaard en het was even zoeken. Wouter ging op prospectie, sprak iemand die er werkte en kwam te weten dat de Big Bottle was gereduceerd tot een hoopje kurk en ter ziele was gegaan.
Helaas.
Dan moet ik maar eens gaan uitzoeken hoe ik een pagina van wikipedia kan updaten zodat die informatie wordt bijgewerkt!

Maar je bent nooit ergens voor niets als je lid bent van geocaching!! Er lagen twee caches vlakbij, een gewone en een multi, en daarmee konden we onze tijd daar nuttig besteden.

Vervolgens reden we door naar The Big Hills Hoist.
Ik had ook geen idee wat een hills hoist is, maar dat blijkt een molentje om de was aan op te hangen. Om een of andere bizarre reden is dat 'een Aussie icoon'. Ik heb niet opgezocht waarom, maar ik denk toch dat die wasmolentjes overal bestaan. Maar misschien ben ik mis.
Alleszins is er dus een erg grote hills hoist te bewonderen al stond hij achter een hek, dus we konden er niet helemaal bij.

Daarna reden we nog tweehonderd meter verder en vonden we een ideaal parkje om onze luch te eten. En - natuurlijk - er lagen twee caches in dat park en die hebben we dan gevonden.
Toch bijzonder hoe die dingen overal te vinden zijn.

Nog een klein uur rijden en daarna kwamen we op onze camping van de nacht. Een klein ding, maar heel mooi vlakbij de Murray River.
We zitten in Tailem Bend waar we niet zo lang geleden nog geweest zijn en we rekenen hier op een prachtige sterrenhemel.







3 opmerkingen:

  1. wat een ongelooflijk vrolijke foto's :) fijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen zorgen. Het is maar een momentopname, meestal maken ze gewoon ruzie.

      Verwijderen
  2. geniet er nog van en nog heel veel cacheplezier gewenst

    BeantwoordenVerwijderen