woensdag 20 maart 2024

oudercontact

 Vandaag hadden we oudercontact op de school van Benjamin en Jonathan - hun huidige school. Het leek misschien wat onnozel om nog te gaan, maar we horen graag dat ons mannen het goed doen, dus hadden we toch een afspraak geboekt.

De klastitularis van Benjamin had niets dan lof. Benjamin had zelf een powerpointpresentatie in mekaar gestoken over zijn sterke punten (veel) en minder sterke punten (weinig) en zijn leerdoelen (heel specifiek: paleontology). De juf vertelde dat Benjamin zo hoog op zijn laatste test wiskunde had gescoord, dat ze was gaan opscheppen bij andere leerkrachten. Netjes hoor.

De klastitularis van Jonathan was ook zeer positief, maar ze was snel afgeleid (door zichzelf). Ze ging van de hak op de tak en verdwaalde telkens in haar eigen uitleg. Hoe dat die leerkracht is kunnen worden, dat is me een raadsel! lol
Ze zei helemaal niks over de komende verandering van school en dus polste ik voorzichtig of ze wist van onze verhuis.
Niet dus!!
'Oh, I thought I told you,' zei Jonathan heel gemoedelijk.
Zo typisch!
'Sometimes it's one ear in and the other ear out, but I would've remembered that kind of news!' zei de juf.
Nou ik kan me zo voorstellen dat er bij die dame niet alles blijft hangen, maar ik kan me zeker ook voorstellen dat Jonathan het vergeet te vertellen!

Maar goed dat we toch naar het oudercontact geweest zijn dus!
Het was niet alleen nuttig voor onze ego's. :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten