vrijdag 22 maart 2024

harmony day

 Gisteren was het Harmony Day!
Nee, ik ben eigenlijk mis en moet zeggen: deze week is Harmony Week!

Harmony Day/Week is een nationaal gegeven waarbij de diversiteit van Oz wordt gevierd. "Everyone belongs" is al sinds tijden de slogan. De feestkleur is oranje.
Er worden evenementen georganiseerd ten velde, maar ook op de scholen. Joachim was vooral enthousiast over de 'special lunch' die duidelijk lekkerder was dan de boterham van thuis. :-)
De kinderen mochten in het oranje gekleed naar school of in hun traditionele outfit. De speelplaats was heel kleurrijk!

Ook al doe ik er zelf niet echt aan mee, ik vind het toch een fijne dag.
Ik voel me toch (nog) meer een migrant dan een Aussie en dit soort feestdagen doet me welkom voelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten