donderdag 27 april 2023

vakantiedrukte

 We zijn hier al druk bezig geweest de voorbije dagen! We proberen zoveel mogelijk te genieten van de laatste mooie herfstdagen. :)

Zondag zijn we gaan wandelen in Belair National Park. Ik begrijp niet hoe we daar nog nooit eerder geraakt zijn, want het is er heel mooi en er zijn heel veel wandelingen te doen. Er was een leuke speeltuin voor de kinderen, we hebben kangoeroes gezien en ook koala's. Ze waren naar elkaar aan het roepen en ik heb het proberen te filmen, maar toen bleven ze natuurlijk stil. :(

Maandag moest ik in de stad zijn voor een afspraak en nadien maakten we er een dagje uit van met de mannen. 'Lunchen in de stad' is voor ons een belevenis, en nadien hebben we ook een hele toer gewandeld in de botanische tuin.
Er was een virtuele tentoonstelling aan de gang waarbij je met een app op bepaalde plaatsen de grond moest scannen en dan verscheen er een virtueel kunstwerk. Heel bijzonder!

Dinsdag was ANZAC day wat hier een heel belangrijke feestdag is. Het is een herdenking/erkenning van alle Nieuw-Zeelandse en Australische militairen. Het blijft me elke keer weer verbazen hoe trots de mensen daarop zijn. Over het hele land zijn er herdenkingen bij zonsopgang, marsen doorheen de straten, mensen die poppy's dragen...
Ons harmonieorkest was ook weer van de partij bij zo'n 'dawn service'. Stipt om 6u 's morgens (geeuw) marcheren we dan door de straten en nadien spelen we ook muziek bij een herdenking. En als je dan denkt dat daar alleen grijze mannen zitten, heb je het mis. Het park zit vol jonge gezinnen, ingepakt tegen de koude, die komen luisteren naar voordrachten vol geschiedenis en The Last Post en die, opgespeld met familiale medailles, bloemenkransen komen leggen.
Heel bijzonder is dat.

De rest van de dag zijn we naar de heuvels gereden en daar een flinke wandeling gedaan (10km) met een picknick onderweg.

Woensdag was een dag vol praktische zooi, dringend nieuwe schoenen kopen voor Joachim (die laatste kilometers waren de doodsteek) en een zoektocht naar eierdopjes. Ik had het in mijn hoofd dat ik eierdopjes wilde hebben en daar moesten we drie winkels met huishoudraad voor doorzoeken.
Vandaag, donderdag, kwam er een kameraad van Jonathan bij ons thuis rondhangen en hebben de kinderen vooral zitten gamen. :)

Morgen is de dag van ons inburgeringsexamen!!!
Ik ben best zenuwachtig... niet voor het examen, maar wel voor de controle van het papierwerk. Ik denk dat we alles hebben, maar je weet nooit. Sommige dingen zijn ook gewoon raar. Zoals onze geboorteaktes, die zijn wel in vier talen, maar ze zijn elektronisch gehandtekend en dan moet je een QR code scannen om de echtheid te controleren en je weet nooit of ze daarover vallen.
Als de papieren zijn goedgekeurd volgt het examen en dat moet normaal wel lukken. Ik ben er voor 200% voor gegaan en heb zelfs het volkslied gememoriseerd. Niet dat dat gevraagd zal worden, maar ik had me voorgenomen ALLES te weten wat in de studiebundel staat. lol
Online is dat trouwens allemaal big business he. Voor de nodige financiele bijdrages kun je extra cursussen kopen of oude examenvragen of 'insider tips'. Mij lijkt die studiebundel niet moeilijk of veel, maar ik zit er misschien helemaal naast...! Straks faal ik grandioos en zal ik ook maar geld ophoesten voor zo'n online cursus.
In ieder geval: duimen maar!

Nog wat foto's van de wandelingen en herfstpret. :)











Geen opmerkingen:

Een reactie posten