zondag 30 april 2023

een stapje dichter

 Are you allowed to use violence against your spouse?
A. Yes, if you have good reason.
B. Yes, within a marriage it is allowed.
C. No, it is against the law in Australia.

Maar goed dat we flink gestudeerd hebben voor ons inburgeringsexamen! :-)
Er waren ook wel vragen die wat minder evident waren, zoals wanneer de eerste vloot van Britse gevangenen aankwam (1788), of welke Australische vlag de kleuren blauw, groen, zwart en wit heeft (die van de Torres Strait Islanders), hoeveel staten en mainland territories er zijn (6 en 2), enzovoort.

Ik kan met trots en plezier zeggen dat Wouter en ik allebei 100% gescoord hebben!
(je krijgt de score meteen te zien)

En het is niet per se gemakkelijk, want we hebben ter plaatse mensen gehoord wiens Engels niet zo schitterend was en dan is het examen ook niet zo vanzelfsprekend.

Helaas is nog niet alles in orde, want er ontbrak een papier bij Wouter zijn aanvraag. :-(
Daar had ik nu ook het meeste schrik voor gehad, dat papierwerk niet in orde ging zijn.
Ik had het ontbrekende document zelf dan binnengebracht tijdens mijn interview, dus hopelijk komt dat wel goed. Volgens Wouter was het wel correct ingescand en is het allemaal een 'softwareprobleem', maar met de overheid valt niet te onderhandelen. Hopelijk hebben ze snel begrepen dat ze het papier nu hebben en komt Wouters aanvraag ook in orde.

Dan is het wachten op een uitnodiging van de gemeente voor de ceremonie en dan ... zijn we Aussies!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten