vrijdag 14 april 2023

nieuws!

Groot nieuws vandaag! Over onze aanvraag tot citizenship!
Wouter en ik kregen allebei een mail van het Department of Home Affairs en we zijn uitgenodigd voor een 'interview with standard test'!

Slechts vier maanden moeten wachten op een teken van leven! lol
Eerlijk gezegd had ik eerder een mail verwacht dat er ergens een document onleesbaar was of een verkeerd vakje aangevinkt of een marge van een pasfoto niet klopte, maar niet dus. We mogen op gesprek komen! Elk apart, Wouter in de voormiddag, ik in de namiddag.

Als ik het goed begrijp, is de bedoeling van het interview om onze identiteit na te kijken en alle documenten te bezichtigen. En als dat in orde is, kunnen we de test doen (multiple choice op de computer).
De test gaat over de Australische geschiedenis, normen en waarden, democratie etc. Veel dingen spreken voor zich, sommige dingen ga ik even moeten bekijken (vooral over de politieke structuur).
Wie wil weten waarover het gaat, kan hier een kijkje nemen.
(maar kijk ook niet te goed, want volgens dat studieboek is Queen Elizabeth nog altijd onze Head of State).

Onze afspraken zijn over precies twee weken.
Ik weet nu al dat ik me meer zorgen ga maken over het papierwerk dat we moeten verzamelen dan over de test die we moeten afleggen...
Duimen maar!!

1 opmerking:

  1. Natuurlijk ga ik voor jullie duimen!! Al geloof ik er wel in dat zo'n test voor jullie
    "peanuts" gaat zijn!

    BeantwoordenVerwijderen