dinsdag 11 april 2023

kite festival

 One egg, two eggs.
Een ei, twee eis.

Wie in een tweetalig gezin woont, moet soms stalen zenuwen hebben! lol

Ik dacht dat die 'eis' zeker in de blog moest in het kader van de algemene teloorgang van het Nederlands en nu blijkt dat ik echt al een eeuwigheid niet meer geschreven heb.
Er is geen reden. Gewoon lui.
Of misschien zijn het de herfstblues, met de koude en regen. (veiligheidshalve vermeld ik geen temperaturen)

Ik ben nog braaf bezig met m'n voornemens voor 2023, ik zal nog wel eens een update schrijven.

Nu wilde ik vertellen van afgelopen zaterdag.
Met goede vrijdag en paasmaandag was het voor de meeste mensen een vierdaags weekend. We zijn niet op vakantie geweest want we sparen geld voor een trip naar Belgenland, wat doorgaans een arm en een been kost.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we niets doen. We zijn zaterdag naar het International Kite Festival geweest hier in Semaphore. Dat is een strand op vijftien minuutjes rijden van de deur en we gaan er regelmatig heen. Het Kite Festival hadden we nog wel nooit bezocht!
Het weer was perfect, want winderig, maar niet te winderig. Vanop de pier kon je talloze vliegers bewonderen. Heel bijzondere constructies waren daarbij! Aan de ene kant had je dan de professionele vliegeraars en aan de andere kant een bende dolenthousiaste kinderen met hun eigen vliegers.
Er waren een aantal kermisattracties, een paasmarktje en eetstandjes. Ideaal dus!

We hebben lang staan kijken naar een 'dansdemonstratie' waarbij vier vliegers inderdaad een dans uitvoerden in de lucht. Onbegrijpelijk hoe die niet in de knoop geraakten!! De vier vliegeraars stonden gewoon op een rijtje en bleven in dezelfde volgorde staan, ze gingen alleen wat naar voor of naar achter. Ik begreep niet hoe het mogelijk was, misschien was het een soort optische illusie?
Soit ik heb er een kort filmpje van.

We deden nog wat kermisattracties, aten wat lekkers en konden dan helemaal uitgewaaid weer naar huis. :-)











3 opmerkingen:

  1. Joepie, een nieuw blogje! Zo lang geen bericht na je eerste slang, dat werd bijna zorgwekkend, hoor. ;) Sympathieke drakenattractie en knappe vliegers!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie amuseren je altijd en overal! Dat is knap!

    BeantwoordenVerwijderen