zondag 16 oktober 2022

Mawson Lakes

 Onze laatste dag moesten we nog zo'n driehonderd kilometer rijden.

De wekker ging op tijd zodat we nog de hele boel konden inpakken en de motorhomes nog een beetje toonbaar konden maken. Daarna namen we afscheid van onze laatste camping...

De baan werd drukker en drukker en het landschap veranderde weeral. Plots reden we in het groen!
Er loopt een denkbeeldige lijn door SA, de Goyder's Line. Ten noorden ervan is het land alleen geschikt voor vee, ten zuiden ervan kunnen gewassen geteeld worden. Het was heel erg duidelijk toen we die lijn passeerden! Van verdwaalde koeien tussen het dorre gras, gingen we naar eindeloze velden vol graan.

We aten een kleine lunch in Port Wakefield en daarna hadden we zowaar een tweebaansvak richting Adelaide. Wat een luxe ineens!
We reden langs ons thuis om alle zooi uit de wagen te gooien en we brachten de motorhomes netjes terug, een half uur voor sluitingstijd. Mooie timing, al vind ik het zelf.

Ruim 4000 kilometer op de teller, gereden langs de Stuart Highway met hier en daar omwegen (voor Kakadu en Uluru onder andere). We zijn altijd samen gebleven, maar er was 6 km verschil tussen de twee voertuigen! Nee, dat kunnen we niet verklaren.
Het is een geweldige roadtrip, ik kan 'm aanraden, maar de lange ritten moet je erbij nemen. Minstens een iemand in het gezelschap moet graag achter het stuur zitten. :-)
Gelukkig hadden wij fantastisch gezelschap en het was voor ons heel leuk om dit stuk Australia samen met andere ontdekkers te doorkruisen!

Ik heb hier een karrevracht foto's. Daarbij komen ook nog de foto's van Jonathan, Josee, Ria en Wouter, dus dat wordt in totaal een onmogelijke karrevracht foto's. Natuurlijk zullen er op de blog verschijnen, ik weet alleen nog niet zeker hoe ik het ga organiseren. ;-)

Sebiet ons derde machine was ophangen en dan op tijd onze bedjes in!




3 opmerkingen:

  1. amai, een mooie reis die spijtig genoeg weer ten einde is gekomen. Met veel plezier heb ik jullie reis gevolgd in het verre Australië. Af en toe ook eens google maps geraadpleegd om te zien waar jullie ongeveer zaten. Is zeker weer de moeite geweest he, en nu kun je weeral uitkijken naar een volgende vakantie. Deze mooie herinnering kunnen ze jullie toch niet meer afpakken se. Nog lekker nagenieten en veel foto's bekijken.
    Groetjes vanuit het kille en mistige België.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een cool verslag weer! Ik liep een beetje achter met bijlezen, maar ben heel blij dat ik toch niets overgeslagen heb. Jullie reis vanuit het noorden leest echt als een sciencefictionavontuur :D

    BeantwoordenVerwijderen