zondag 2 oktober 2022

Darwin

Gisterenochtend in alle vroegte (ik kan eigenlijk beter spreken over gisterennacht, want het was 4u) strompelden we uit ons bed om op tijd op de luchthaven te zijn.
En goed dat we de moeite deden om op tijd te zijn, want het was een ware 'lenteuittocht' op de luchthaven en de rijen waren lang.

Na een hobbelige vlucht van bijna vier uur landden we dan in Darwin. We namen een taxi naar ons hotel, vol verwachting ons Hoog Bezoek te vinden, maar ze waren nergens! Wat een stress, haha, gelukkig vonden we Ria uiteindelijk die zat te chillen bij de poolbar. Dankzij haar konden we dan Josee ook lokaliseren!

Darwin was vochtig en heet. Heel duidelijk een tropisch klimaat, het was precies alsof we in een serre rondliepen. Bij momenten regende het ook stevig, duidelijk helemaal anders dan ons gekende South Australia!

In de namiddag bezochten we Crocosaurus Cove, een klein dierenpark middenin de stad. Ze hadden er een aantal vissen, reptielen en vooral natuurlijk krokodillen! We zagen een krokodilvoedershow, een visvoedershow en het leukste was dat we zelf ook krokodillen mochten voederen. Niet de grote, maar wel een bende kleintjes van een paar jaar oud. Dan kreeg je een soort hengel met een stuk vlees eraan en kon je dat zo aan de kleintjes geven. Tof!

Daarna wandelden we nog even langs het strand, maar toen regende het te hard om veel meer te doen, dus trokken we naar het hotel om daar te gaan eten.

Het hotel waar we zaten was tiptop hoor!
Ria en Josee zaten in een typische hotelkamer, maar wij hadden zo'n kleine bungalow voor ons vijf. Helemaal in orde! En dan het ontbijt....! Alles erop en eraan. De kinderen zijn vier of vijf keer hun bord gaan volladen!

's Morgens was het nog uitzoeken hoe laat het eigenlijk was. Mijn telefoon zei half acht, die van Jonathan half zeven. Bleek uiteindelijk dat de mijne dacht dat we nog in Adelaide waren en daar is het zomeruur begonnen. Darwin in het Northern Territory doet er niet aan mee. Lekker verwarrend weeral!

Na ons ontbijt op zondag gingen we dan de motorhomes gaan halen. Zoals gewoon een vracht papierwerk om in orde te maken, maar verder viel dat goed mee. Het was ook niet echt druk.
Deze keer huren we ook een satelliettelefoon. We hebben al vaker meegemaakt dat er ergens (tijdelijk) geen enkel netwerk beschikbaar was, maar nu gaat dit waarschijnlijk langer gebeuren. Het leek ons dus iets veiliger om zo'n ding mee te hebben. Hopelijk hebben we 'm niet nodig!

Daarna nog uitgebreid eten inslaan en nog wat spulletjes kopen en dan reden we naar onze eerste camping.
Het was hier weeral een hete dag, dus ik was blij dat we deze camping hadden uitgekozen. Eentje met een zwembad en een 'waterpark'! De kinderen (en Wouter en ik ook) hebben er met veel plezier rondgehangen, anders was de vochtige hitte niet te doen. (En dan is het nog maar net lente hier...)

Tijdens ons avondeten werden we belaagd door de plaatselijke fauna. Pauwen!!
Wouter wandelde naar de motorhome met twee boterhammen in zijn hand en werd brutaal aangevallen door een pauw die een boterham uit zijn hand sleurde!
Vervolgens cirkelde diezelfde (?) pauw heel de tijd rond onze tafel en ik heb die echt verschillende keren hardhandig (met een stoel...) moeten wegjagen voor hij het opgaf.
Zo zie je maar weer. Geen last van spinnen of slagen - maar die VOGELS! Daar heb je last mee!!

Nu zitten we onder een bewolkte hemel buiten in het donker, maar afkoelen doet het niet. Morgen gaan we verder op pad!