donderdag 5 mei 2022

containercontrole

 Onze container is nog niet vertrokken of hij heeft al vertraging.
We kregen twee dagen geleden bericht van onze verhuisfirma dat onze container is uitverkoren door de Belgische douane om gescand te worden. Joy.
Dat ding moest dus terug van de kade gehaald worden, naar een andere plek vervoerd, gescand worden en dan weer teruggebracht. Ik weet niet waar we nu intussen juist zitten in het proces, maar het is al wel duidelijk dat we letterlijk de boot gaan missen. Ik weet ook niet hoeveel dat grapje gaat kosten, maar ik weet WEL wie het gaat moeten betalen. *zucht*

Ik vraag me toch af hoe dat scannen juist gaat, of ze dat ding leeghalen of echt in een scanner duwen. Of een hond in loslaten. Weet ik veel. (Dat ze maar de goedkoopste methode kiezen!) Ik weet ook niet zeker wat ze zouden zoeken behalve drugs.
Ik ben benieuwd hoe onze lading gaat arriveren - god weet wanneer - want vorige keer waren er dozen geopend door de Aussie douane. Deze keer zijn er misschien dubbel zoveel dozen geopend, een paar door de Belgische, een paar door de Australische douane. Waarom niet. We zouden maar eens illegaal bezig kunnen zijn!

Wie een gokje wil wagen, is welkom. Er komen 111 dozen. In hoeveel zal geneusd zijn? :-D

Wie de waarheid het best benadert, wint.... een groene sticker van de douane!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten