maandag 24 januari 2022

Catch that wave!

 Ik vind dat nu zo typisch he. Heb ik eindelijk vakantie, begint het te regenen!!
Echt heel het weekend hebben we buien en regen gehad en dat is echt uitzonderlijk, zeker in de zomer, dus klagen we er des te harder over!! lol

Vandaag, maandag, hebben we eindelijk iets gedaan dat ik al veel langer wilde doen, we zijn namelijk gaan surfen!!!
Je kunt geen permanent visum houden voor Australia en dan nog nooit gesurft hebben, dat vind ik althans. Ik had dus een familie-surfles geboekt voor vandaag. Wel aan het 'verkeerde' strand dus we moesten iets verder rijden dan gepland, oeps.

Ik had wat schrik voor het weer want ze hadden opnieuw buien voorspeld, maar het druppelde alleen een beetje bij de start en op het einde, maar het was maar een kleine en kortdurende miezer (en we waren toch al nat). Deze keer dus geen reden tot klagen.
Onze lesgever, Alex, vond het weer minder ideaal omdat er heel weinig golven waren, maar wij vonden de golven hoog genoeg!

De eerste minuten van de les waren een worsteling met onze wetsuits - lol.

Joachim was heel fier met zijn wetsuit, want hij vond dat zijn spieren nu beter zichtbaar waren...!

Onze surferboys zijn klaar voor de actie!!
(ze deden me een beetje aan de Power Rangers denken...)

We deden eerst een soort van opwarming met Alex en daarna kregen we wat uitleg. Eerst over golven en stromingen, en daarna oefenden we op onze surfboards op het zand.
Alex deed voor hoe we eerst moesten liggen en dan rechtop komen en ik kan onthullen dat het op een plank op het strand niks voorstelt, haha.

Daarna gingen we de oceaan in!

Joachim was eerst nogal gefrustreerd omdat hij niet zo goed met zijn board overweg kon en Benjamin was gefrustreerd omdat hij nat werd (...) maar Alex kende alle trucjes en na een tijdje waren ze allebei toch vol plezier in de golven aan het dobberen.

Het bleek niet zo eenvoudig om de timing goed te hebben.
Als Alex de surfplank vast had en commentaar gaf "Nee, niet deze golf, laat die maar zitten, trekt op niks. Deze ook niet, te klein. Deze is hobbelig, laat maar gaan. Ok, daar, een goeie, ja, ja, gaan, gaan, SNELLER, peddelen, RECHTSTAAN NU!" - dan ging het nog. Maar als je het alleen moet doen en zo over je schouder kijken wat er komt, dan is de timing heel moeilijk.

En dat rechtstaan is ook minder simpel dan het lijkt!
Uiteindelijk is iedereen op twee benen geraakt, zelfs Joachim! Ik was de eerste, maar ik kon het niet het langste. Dat was ofwel Benjamin ofwel Wouter - de meningen verschillen. :-)

Bij deze nog wat actiefoto's:





(Man in het rood is lesgever Alex)



En geniet vooral van deze serie van Jonathan:





:-)


We zijn heel blij dat we het gedaan hebben en hebben er echt van genoten!
Er komt vast nog een gelegenheid het weer eens te doen en anders maken we wel een gelegenheid.  Wie weet, na een paar lessen kunnen we misschien gewoon de spullen huren en de hele dag in het water rondhangen. :-)





1 opmerking:

  1. Ik had deze post al gelezen! maar vergeten te reageren precies. Super super cool. Wil ik ooit ook eens doen! Goed gedaan allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen