vrijdag 22 januari 2021

Zee en trein

We hadden eigenlijk niks voorbereid om deze korte vakantie te doen in Victor Harbor. In een ideale vakantiestemming van "we zullen wel zien" waren we naar hier gekomen.
We wisten dat ze hier een leuk interactief museum over walvissen hadden en Benjamin wilde er graag heen, maar het bleek gesloten wegens renovatie. Bummer.
Dan maar eerst een bezoekje aan de toeristische dienst. We plukten daar verschillende foldertjes van de rekken en we boekten ook een uitstapje voor maandagnamiddag. Dan gaan we met een boot diertjes kijken. Voor walvissen is het de verkeerde tijd van het jaar, maar zeehonden en dolfijnen zijn ook altijd leuk.
Je kunt hier ook "zwemmen met de tonijnen" (nee, geen typefout) en ik wilde vragen of dat iets leuks voor kinderen was, maar ook dit bleek gesloten. Jammer.

Daarna was het toch hoog tijd voor de kermis want ook al had ik de kinderen uitgelegd dat we hier nog een paar dagen waren en dat die kermis hier ook nog zou staan, Joachim leek het niet helemaal te vertrouwen.
Het was niet zo groot, maar leuk genoeg. De kinderen deden de botsauto's, een glijbaan waar ze dan tig keer van konden glijden en eendjes vissen. We sloten af met iets lekkers.

Vervolgens besloten we op zoek te gaan naar een kapper waar we zonder afspraak terecht konden. Dan hadden ons kinders tenminste een fatsoenlijke kop voor hun eerste schooldag volgende week. Of toch een poging tot!
We moesten even rondvragen naar een kapper die nog tijd had, maar we vonden er een in het schoppingcentrum. Nu zijn de vachten van ons aapjes weer kort!

In de namiddag ging ik met Jonathan en Joachim naar het strand terwijl Benjamin binnen met Wouter bleef chillen. We hebben hier een barbecue op ons terras (het is immers een Aussie appartement!!) en dus hebben we 's avond barbecue gegeten. Heerlijk!

Vandaag hebben we met de cockletrain gereden!
Een oude trein over het oudste stukje spoorlijn van het hele land, van Victor Harbour naar Goolwa, ook een klein dorpje aan de kust.
We hadden een diesellocomotief en geen stoomlocomotief wegens het brandgevaar deze dagen. Morgen wordt het echt heet en rijdt de trein helemaal niet. Ik vond het heerlijk ontspannend - aan het open raampje zitten, naar de zee kijken en intussen wat zwaaien naar de mensen. :-D

Na een half uurtje waren we in Goolwa en daar hebben we eerst iets gezocht om te lunchen. We hadden geen eeuwen de tijd want we moesten natuurlijk de laatste trein terug halen, dus we hebben onze tijd nuttig gevuld met het zoeken naar geo caches en het uittesten van speeltuinen die we onderweg tegenkwamen. Er was nog net tijd genoeg voor een ijsje en toen zaten we weer op de trein.

We hebben weeral een leuke dag gehad!!

1. speeltuinen, treinen en geocaches... Nooit gevonden in België dan? ;)