woensdag 20 januari 2021

gedeporteerd

 Sinds vandaag zijn wij de trotse bezitters van een model 8 document. De ziekenkas had het nodig, de boekhouder had het nodig, het consulaat had het nodig en god weet wie het nog nodig gaat hebben - maar nu hebben we het dus! Model 8 zat vanmorgen in mijn mailbox. We zijn uitgeschreven uit Arendonk.

Ik was dus trots en blij (omdat we indertijd zoveel moeite hebben moeten doen om hier te geraken) totdat ik het document effectief las. Toen was ik BELEDIGD.

De ambtenaar van de burgelijke stand - blablabla - bevestigt dat de genaamde - die en die -  AFGEVOERD is op datum - blablabla - naar 42 Mackenzie CCT.

Afgevoerd?? Afgevoerd!!
In blokletters dan nog!

Kan dat nu echt niet anders?
Uitgeschreven? Verhuisd? Geschrapt? Vertrokken? Verplaatst? Verwijderd? Gewist? Gerelokeerd? Gemigreerd? Verkast? Uitgeweken? Weggegaan? Weggetrokken? Gederegistreerd? Getransfereerd?
Neeje. Gedeporteerd!

En bedankt, 't is dat we toch weg zijn.








2 opmerkingen:

  1. Ik zat hard te lachen dus deze post kreeg de eer om luidop voorgelezen te worden aan mijn vader (met gepaste intonatie) :D

    Ik wens jullie een prettige afvoering!
    (Papa: "Door een buis??")
    Zo kom je wel sneller aan de andere kant van de wereld, natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen