donderdag 21 november 2019

barbecuemist

Ok, vergeet mijn optimistisch praatje maar van gisteren dat we nergens last van hebben. (lol)

Vanmorgen hing er buiten een vreselijk stank en een soort van mist. Ik was in al mijn naïviteit   gewoon gaan lopen zoals elke donderdagochtend. Ik laat mij niet tegenhouden door hittegolven of regenbuien, dus ook niet door mist, dacht ik zo.
Mijn longen dachten daar anders over en waren helemaal over hun toeren toen ik terug thuis kwam!

Bleek dus dat een van de bosbranden 's nachts niet meer onder controle was geweest, dat de wind verkeerd stond en dat Adelaide en omstreken onder de smog zaten.

Waar ik werk, meer naar het noorden, was het nog erger. Ik moest al echt mijn autolichten opzetten en het stonk verschrikkelijk (en dan zijn we nog zovele kilometers van de echte branden!). Over verloop van de dag kwamen er zeker vijf mensen binnenwaaien met een acute astma aanval…

In de namiddag was het wel stukken beter. Alle branden schijnen weer onder controle te zijn. Temperaturen zijn ook gezakt en de wind is gaan liggen. De hemel is weer stralend blauw zoals gewoonlijk.
We gaan terug naar een normaal lenteweertje. :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten