zondag 20 oktober 2019

Kunnen kangoeroes zwemmen?

Kunnen kangoeroes zwemmen?

Ik vind het wel iets voor een quizvraag en ik denk dat er slecht gescoord zou worden. Ik zou het mij persoonlijk niet kunnen voorstellen dat zo'n springbeest kan zwemmen. Ik bedoel maar... heb je die korte voorpootjes al gezien??
Waar oefenen ze dat? In de woestijn??
En daarbij - wat heeft zo'n beest in het water te zoeken??

Maar van de week las ik een nieuwsberichtje hier over een kangoeroe die ze uit het meer in Canberra hadden geplukt. En het was geeneens groot nieuws, gewoon een randverhaal. Het was vooral grappig omdat er een video was van diezelfde geredde kangoeroe die prompt terug in het water sprong. Die moesten ze dus opnieuw gaan redden!
Er zit regelmatig een kangoeroe in het meer van Canberra is er in het artikel te lezen.

Kijk, zo blijven we maar bijleren over dit gekke land!

Als alles goed is, kun je het artikel hier lezen




Geen opmerkingen:

Een reactie posten