zondag 9 december 2018

overdrijven is een kunst

Een paar weken terug was ik dus bloed gaan doneren. Zoals dat ook is in de Belgische donorcentra hing de hele hal daar vol met reuzegrote posters vol schattige kinderen en zwangere vrouwen die allemaal dringend een bloedtransfusie nodig hebben met dan grote ballonnen vol "dankjewel beste donor!!!" (foto's van lelijke zatlappen die tegen een boom gereden zijn hangen er nooit)
Het is de bedoeling dat je een instant feelgoodgevoel krijgt en in combinatie met een beetje ijlhoofdigheid lukt dat meestal ook wel.

Voor Aussies is ' de community' iets heel belangrijks, dus het verbaasde me niet dat in deze donorcentra ook heel hard werd ingespeeld op dat je-doet-iets-goeds-voor-de-community-gevoel.

Wat me dan wel verbaasde, waren de volgende dingen:

Een dag of tien na mijn donatie kreeg ik volgende sms:
"Hi Nele, your blood donation is already at work! Your O+ blood has gone on to save lives at a hospital in Warrnambool today. Blood service team. "

Ik vond dat een beetje... raar.
Ik hoef eigenlijk niet te weten wat ze met dat bloed doen. Het is niet dat ik een hele arm gedoneerd heb of zo. (hoewel ik natuurlijk wel op google maps gekeken heb waar Warrnambool lag)


En dan afgelopen week: post
Een brief met een donorkaartje en dan ook nog dit:



Ja watte... Overdrijven is een kunst...

Ik begin al te twijfelen of ik nog wel terug zou gaan met al die ongevraagde media-aandacht... lol!




1 opmerking:

  1. Ongelooflojk. Nog nooit zoiets gelezen of van gehoord. Zelfs een beetje eng. Op deze manier krijg je volgens mij wel een permanente verblijfsvergunning als je het zou willen. ��
    Grtjes Liana

    BeantwoordenVerwijderen