dinsdag 23 oktober 2018

nieuwe collega en nieuwe inspiratie

Intussen zitten we hier terug in onze normale routine (het normale vakantiegevoel dat we hier altijd hebben, haha) en er is ook een nieuwe collega begonnen op het werk. Nu ja, drie eigenlijk (het is een soort van duiventil daar), maar eentje is heel bijzonder want die komt uit.... Amsterdam!
Nu kan ik dus Nederlands praten op het werk en dat geeft een instant kortsluiting hierboven. :-)

Nu heeft mijn Nederlandse collega het wel heel anders aangepakt. Zij is hier met haar man en ze hebben de keuze om te migreren veel bewuster gemaakt. Zij heeft hier vroeger stage gedaan, hij heeft al in Australia een soort stage gedaan, ze hebben hier al vakanties doorgebracht... En uiteindelijk dus heel weloverwogen de boel de boel gelaten en naar hier gekomen.
Heel anders dan ons "och het leek ons gewoon leuk" - "nee, we zijn nog niet eens in de buurt van Australia geweest, maar we slepen er wel onze drie kinderen heen."
Het is dus ergens wel een geruststelling dat nadenkende mensen die een weloverwogen beslissing maken gebaseerd op ervaring tot dezelfde conclusie komen, haha!

Ze is ook twee jaar bezig geweest met alles te regelen en het is natuurlijk altijd prettig om ervaringen te delen over belangrijke documenten die zoek raken in de post, absurd hoge kosten om iets te laten vertalen en be-edigen, het gezever bij de notaris en dan VOORAL de eeuwig wederkerende frustratie van een document afgekeurd te krijgen omdat er ergens een datum onleesbaar is of een zinnetje ontbreekt. Je kunt dat pas geloven als je het hebt meegemaakt. En dan maar wachten op het visum. En wachten. En wachten. En wachten.
Mijn nieuwe collega was het wachten op den duur zo 'spuugzat' (kotsbeu) dat ze een aanvraag had ingediend om in Nieuw-Zeeland te gaan werken en guess what, dat was zelfs in orde nog voor de boel voor Australia in orde was. Ze waren dan net aan het twijfelen om dus maar naar Nieuw-Zeeland te gaan toen de immigratiedienst dan toch groen licht gaf en nu zitten ze hier.

Ik vond dat wel een heel interessant weetje en ik ga dat toch maar in mijn achterhoofd steken denk ik. Nieuw-Zeeland is tenslotte zo ver niet. :-P

Geen opmerkingen:

Een reactie posten