zondag 30 september 2018

in the sky

Na een kort nachtje in onze campervan en een echt campingontbijt waren we hier klaar voor een nieuwe dag.

Vandaag hebben we een van DE topattracties van Cairns gedaan - zelfs het luchthavengebouw hing vol reclame, dus deze attractie overslaan leek te grenzen aan complete waanzin - het betreft de Skyrail.
De Skyrail is een kabelbaan over het regenwoud van Smithfield naar Karunda, een klein dorpje. Je kunt dan ook met de Skyrail weer terug (redelijk duur) of met de trein terug (heel erg duur).

De jongens waren zeer enthousiast en gelukkig ook niet bang. Na even aanschuiven hingen we dan boven de bossen te bengelen.
Groen, groen, groen - zover het oog kon reiken. Het leek wel een film. En onder ons hoorden we de regenwoudgeluiden van de films. Heel bijzonder!

Karunda bleek een klein dorpje dat volledig afhankelijk lijkt van toeristen. Overal zijn er souvenirwinkeltjes, restaurantjes met buiten foto's in plaats van menukaarten, busladingen vol Aziaten en regelmatig zit er iemand didgeridoo te spelen. Als je in Australia een didgeridoo hoort, weet je dat je in een toeristenzone zit.

Het was op zich wel gezellig om er doorheen te wandelen. Onze bestemming was een vlindertuin waar we talloze vlinders, rupsen en cocons van de lokale fauna konden bewonderen. Zeker de moeite!

Daarna gingen we terug de Skyrail op en stapten we ook uit bij een van de twee stationnetjes, namelijk eentje waar je een waterval kunt bewonderen.
Zeer mooi!
Minder spectaculair dan op de foto's, maar dit is nu eenmaal het droge seizoen, de moessons moeten nog komen.

Verder met de kabelbaan en bij het ander stationnetje konden we ook uitstappen, de benen strekken doorheen het regenwoud en luisteren naar een enthousiaste gids. Altijd fijn en ook leuk om iets bij te leren over de talloze beestjes (boomkangoeroes, wurgslangen...) al zagen we er dan geeneen, haha.

Terug ons huisje op wielen in en we reden naar dezelfde camping als gisteren.
Midden op ons terreintje staat een boom en om de zaken nog wat complexer te maken, staat er nu langs een kant een auto (die daar niet mag staan).
Ik weet nog niet zeker hoe we dit lompe ding hier morgenvroeg weg moeten krijgen, het zal erom spannen, haha!

1. Mooi, mooi, mooi.
    Leuk om zo een beetje deelgenoot ervan mogen zijn.