vrijdag 5 januari 2018

prijsvraag

Vandaag een lekker warm weertje hier, 37 graden! Een opwarmertje voor morgen want dan gaan we naar de 41. Ik kan me daar niks bij voorstellen. Warm zeker?
In de voormiddag hebben we ons in ons geairconditioneerd huisje verscholen, maar in de namiddag gingen we natuurlijk naar het strand.

Ons jongens hebben eerst nog gespeeld bij de fonteinen hier op het pleintje.


Op zeker moment was Jonathan het beu en wilde hij naar het strand. "Daar is meer water," was zijn argument. Mij best, maar hij moest dat overleggen met zijn broers.
Ik zag hem met Benjamin praten en ik hoorde hem al van mijlenver antwoorden dat hij niet naar het strand wilde. Even later kwam Jonathan teruggelopen en had hij Joachim mee. "Mama, het is twee tegen een. Dus we gaan naar het strand."
"Wil jij dan ook naar het strand, Joachim?"
"Ja," zei deze. "Meer water."
Lol!

Na de verkooppraatjes gingen we dus naar het strand! Het zand was snikheet, maar in het water was het perfect. Er zijn hier ook getijden, hoewel niet zo spectaculair, dus de mannen amuseerden zich met het bouwen van zandhopen en irrigatiekanalen die steevast overspoeld werden.
We brachten opnieuw een kilo stenen en een kilo schelpen mee naar huis. Ze liggen hier allemaal aan de achterdeur te "drogen" en ik vermoed dat we ze zullen vergeten bij de komende verhuis. ;-)


Hieronder wat filmpjes van gisteren van de computervogels!

Je hoort ze zingen, niet erg overtuigend, maar het is te horen.
Ik had nog een derde filmpje met een close-up, maar het bestand is te groot dus jullie zullen het hiermee moeten doen. ;-)






De eerste die me kan zeggen wat voor beest het is, krijgt een pluimpje opgestuurd per post. ;-)

YouTube staat trouwens vol met filmpjes van het beestje! Veel mensen zijn al gefascineerd door de geluiden en hebben deze ook op beeld gezet (en beter dan ik). Allen daarheen! 

3 opmerkingen:

  1. Australian magie! Oftewel de Australische ekster.
    Hopelijk win ik het pluimpje/ veer die met de post wordt gestuurd. ��
    Liana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa Liana, je wint!!! Een stuk magpie komt jouw kant op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw!!!!! Super. It's my lucky day. ��
    Liana

    BeantwoordenVerwijderen