zaterdag 6 januari 2018

afscheid van Glenelg en de wasmachine

Vandaag was onze laatste dag in Glenelg.
Morgen pakken we ons boeltje en trekken we naar Gawler, een klein stadje ten Noorden van Adelaide. Daar trekken we opnieuw in een vakantiehuis, dit keer een dat de praktijk voor ons geregeld (en betaald) heeft. Dan zitten we ook een stuk dichter bij mijn werk en dus zal ik daar ook wat meer gaan rondlopen. We starten ook met onze huizenjacht, op zoek naar een plekje voor onszelf. We hebben al veel rondgehangen online en hebben al een lijst van huisjes die we willen bekijken. Spannend dus!

Helaas hebben ze in ons nieuwe plekje problemen met de wifi. Dat gaan ze oplossen "in de loop van de week".
Nu kennen we de Aussies al een beetje. Als ze zeggen "om vijf uur" bedoelen ze "om zes uur". Als ze zeggen "ik ben er over tien minuten" zijn ze er veertig minuten later. Als ze zeggen "ik mail je maandag" zul je wel een mail krijgen, maar niet op maandag.
Dus de wifi zal niet opgelost zijn in de loop van de week.
Even afkicken van de blog dus! Niet getreurd, we'll be back.

Omdat het vandaag lekker warm was (ik moet zeggen dat zelfs voor mij 41 graden een beetje over the top is), hebben we een activiteit binnen gezocht.
Hier vlakbij is een klein indoor attractiepark en daar zijn we heen geweest. De jongens hebben zich geamuseerd  met minigolf, een rijdend treintje, een indoor speeltuin, een carrousel, bootjes en ten slotte ook nog op wat spelletjes.




In de speeltuin hingen camera's zodat ouders hun kroost in de gaten konden houden. Toen de jongens dat eenmaal door hadden, kwamen ze natuurlijk gekke bekken trekken.







De ijsjeszaak om de hoek zal ons missen!
Van Glenelg zal ikzelf de zee missen.
Van ons huisje zal ik de wasmachine missen en dan specifiek het melodietje dat hij speelt als de was klaar is.



Als een mens daar niet vrolijk van wordt, weet ik het ook niet meer.

7 opmerkingen:

  1. Nele, zelfs voor jou te warm?
    Een huisje aan zee lijkt mij het einde. Heerlijk. Spannend de huizenjacht. Vast heel veel succes en ik ben nu al benieuwd naar de ervaringen. De jongens nog een weeke vakantie? Of begint de school ook weldra?
    Grtjes Liana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. School start pas op 29 januari dus ze hebben nog even vakantie!

      Verwijderen
  2. Hallo Nele, Wouter en kinderen
    We vinden het heel leuk om jullie avonturen in
    Australië mee te mogen volgen. Die dagelijkse verslagen lezen super-vlot! Wij leven mee met al die ervaringen aan de andere kant van de wereld.
    Groetjes van nonkel Wim en Suzanne uit Duffel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannend de komende tijd! Hoop dat jullie een fijn huisje vinden!
    Als ik jouw verhalen lees ben ik echt wel jaloers. Heb Menno gevraagd of hij geen werk in Australië kon zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zijn zo van die speelhallen (arcedes) daar populair? hier hoor je daar niet zoveel van, maar ik weet dat er landen zijn waar nog veel gespeeld word in "arcades". of was dat enkel daar?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind je blog zo ontzettend leuk! En dat zegt wat, want ik lees eigenlijk nooit blogs, maar deze maakt me jaloers (op een goede manier, he ;) ) en geeft me reiskriebels. Heel veel succes met de verhuizing(en), en ik wens de jongens veel succes en plezier met Engels! Als ze net zo snel leren als jij komt dat zeker goed ;)

    BeantwoordenVerwijderen