dinsdag 26 december 2017

sinterklaaszorgen op boxing day

Vandaag was het in Australië Boxing Day, een feestdag. Wat doen de Aussies op Boxing Day?
Wel, sommige grote winkelketens geven grote kortingen, dus dan staan de Aussies al van de allervroegste uurtjes in de rij voor de winkel. Daar hebben we niet aan mee gedaan.
Een andere must do is naar een sportwedstrijd gaan kijken of er zelf aan meedoen, zo waren ze deze namiddag op Glenelg Beach aan het rondrennen onder een zonnetje van 35 graden. Daar hebben we ook niet aan mee gedaan.
Onze integratie trok vandaag dus op niks.

We zijn opnieuw naar het strand getrokken (daar was het nu een keertje wel wat drukker) en we hebben weer ijsjes gegeten (vooral dan omdat Joachim zo mooi "pleaeaeaeaeaease" kan zeggen).

Er zaten kleine visjes in het oceaanwater vandaag! Jonathan en Benjamin hebben zonder succes achter ze aan gerend om er een te vangen.
Ik zag ook gekke, bruine vogels op het water dobberen. Ik was nog zo van plan geweest een Australische vogelgids uit het hoofd te leren, maar ben dit vergeten, dus ik kan niet zeggen wat voor beestjes het waren.
Vandaag is Joachim dan ook eindelijk de zee in gegaan. Ik dacht eerst dat hij wat bang was voor de golven, maar hij bleek angst te hebben voor haaien. Ik heb hem dan uitgelegd dat de haaien heel ver weg zijn en toen durfde hij dan toch het water in.
Terzelfdertijd had Benjamin vriendschap gesloten met een ander kindje en waren ze samen een stenenkasteel aan het bouwen. De vriendschap was wel redelijk prompt voorbij toen de andere kleine (ik schatte hem een jaar of twee) op Benjamins enkel mepte met een steen. Het was mooi zo lang het duurde.

En Jonathan kwam vanmiddag tot een ontstellende ontdekking. "Mama, waar is onze schoorsteen??"
Ik: "We hebben geen schoorsteen. De meeste huizen hebben geen schoorsteen in Australië want het is altijd warm."
Jonathan: "Maar hoe moet Sinterklaas dan komen???"
...
Ik: "Die komt hier niet. Voor de kindjes in Australië komt de Kerstman."
Kennelijk hebben ons mannen geen hoge dunk van de Kerstman (misschien omdat ze er nooit iets van krijgen) want ze waren hierover niet te spreken. Ze vonden dat de Sint dan maar het vliegtuig moest nemen via Dubai en Wouters uitleg dat de Sint altijd met de boot kwam, trok op niks, want onze meubels kwamen toch ook met de boot dus kan de Sint dat ook doen.
Tja. Dat wordt dan spannend afwachten tot 6 december 2018....




2 opmerkingen:

  1. geniale tekst Nele! Ik wil Joachim please horen zeggen. Ik kan niet geloven dat je je vogelgids bent vergeten te memoriseren! Waar zijn de prioriteiten? Integratie? Gewoon met stenen gooien misschien? Steven merkt hier terecht op: De kerstman komt traditiegetrouw ook door de schoorsteen. Jullie jongens praten jullie vast. Alvast even checken hoe het in Australië zit met de Paashaas denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch volgend jaar maar een Sintweklaasfeestje organiseren. Een schoorsteen knutselen van kartonnen dozen. En klaar ��
    Sinterklaas is uiteindelijk een oude wijze man. Dus die vindt wel een oplossing.
    Of een maandje op vakantie in België. ��
    Liana

    BeantwoordenVerwijderen