woensdag 27 december 2017

feeling hot hot hot

Voor vandaag had het weerbericht een temperatuur van 39 graden voorspeld. Negenendertig!
Bij het weerbericht hier word je ook om de oren geslagen met UV-indexen. Die schommelen momenteel rond de twaalf en dertien. Persoonlijk zegt het me niks, maar er staat als uitleg "extreme" dus zonnecrème smeren is de boodschap. Australië kent een hoge incidentie aan huidkankers en we hebben geen intentie om aan de verkeerde kant van de statistieken te belanden.

Ik ging dus snugger zijn vandaag en ik was om 6u30 uit bed voor een ochtendloopje, maar ik was te laat en het was al veel te heet.
Ik moest vier keer stoppen en stappen om mijn hartslag terug te doen zakken, maar het lukte niet. Mijn looptempo ligt al bedroevend laag en nu werd het helemaal niks. Uiteindelijk gaf ik het op en liet ik mijn tikker maar in het rood gaan, ik denk dat ik nog nét jong genoeg ben om me dit soort zaken te permitteren. :-P
Ik zag onderweg de computervogels nog eens! Volgens mij zijn het gewoon knotsgekke duiven. Ik ga mijn best doen ze eens te filmen.

In de voormiddag gingen we even langs de supermarkt sprinklers zoeken, dus nu hebben we ook muisjes in huis!

We dachten de hitte te gaan trotseren in een museum en dus namen we het trammetje naar de stad. We bezochten het South Australian Museum omdat ze er ook natuurhistorische collecties hebben en met een beetje chance dus ook dino's of andere skeletten.
De jongens waren aanvankelijk wild enthousiast, maar de collectie skeletten bleek nogal klein. Er waren nog twee zalen vol kunst van de Aboriginals, maar dat interesseerde hen matig. Een klein ontdekkingszaaltje was dan weer wél tof en alle - maar dan ook echt alle - touchscreens in het museum zijn uitgetest.
Intussen stond de airco er zo enthousiast te draaien dat ik het te koud had...








In het museum aten de mannen ook onze allereerste Australische frietjes!
Ze zijn niet slecht, maar wel verschrikkelijk zout (de jongens vonden dit niet erg).


Onderweg naar huis hebben we nog een hoedje gekocht voor Joachim. Hij heeft wel een pet, maar hij heeft soms 's avonds een uitslag in zijn nek en dus denken we dat hij beter ook met zijn nek in de schaduw blijft (daarvoor ben ik dus een Aussie dokter geworden hè).
Ook Wouter had liever een echte hoed en dus heeft hij er ook eentje gekocht.

In de namiddag was het trouwens bewolkt en helemaal niet meer zo heet. We wachten nu met spanning op onze eerste Australische regen en morgen is het hier een bescheiden 29 graden. Nothing we can't handle.


 Wouter the explorer.

2 opmerkingen:

  1. Geniet morgen van jullie heerlijk 'koele' dag. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog geen hoedje voor jezelf gekocht? 39 graden is voor mij veel te warm. ��
    Misschien in de avond hardlopen.
    Geniet van het zomerse weer.
    Liana

    BeantwoordenVerwijderen