maandag 22 april 2024

zwembadavonturen

 Vandaag hebben de mannen voor het eerst in/aan het zwembad gespeeld. Ja - toch wel een mijlpaal hoor!
Ik weet nog steeds niet zeker of een zwembad aan huis een voor- of nadeel is. Voorlopig is het een groot onbekend blauw gevaarte.
De pomp is in gang, maar daarmee is alles gezegd, haha. Ik heb toch maar professionele hulp ingeschakeld en woensdag komt er iemand naar de installatie kijken voor 'een overdracht'. Dat leek me nu wat veiliger, voor wij aan onbekende hendels gaan draaien en de boel ontploft of het water paarsgroen kleurt.

De vorige eigenaars hebben een kuisrobotje voor ons achter gelaten (ik heb de prijzen voor zo'n ding gezien, het is een flink cadeau!). Dat bleek nu gelukkig gemakkelijk in gebruik en gisteren hebben we het monstertje in gang gekregen.
Heel bizar om het zo te zien rondrijden over de bodem... af en toe klimt het dan op de muren. Grappig!
Misschien kunnen we op termijn ook een robotstofzuiger en een robotgrasmaaier kopen en gewoon met onze voeten omhoog zitten. :-D

We zijn nog gaan winkelen voor een hoop spullen en toen heb ik ook teststrips gekocht voor het zwembadwater. Het lijkt echt op van die teststrips die we op het werk gebruiken om urine te controleren. In plaats van rode of witte bloedcellen gaat het dan over chloor of waterhardheid, maar het principe is hetzelfde.
Tot mijn verbazing waren alle waardes 'OK'. Dus kudos aan de vorige eigenaars die dat zwembad zo goed onderhouden hebben dat het meteen bruikbaar is.

Joachim was dolenthousiast om in het water te gaan, maar het was nog best koud. 'I am brave!' riep hij dan, de trappen afklimmend. Om er vervolgens gillend uit te rennen.
Uiteindelijk zijn hij en Benjamin wel best diep geweest, maar om echt in het water te blijven, was het toch te koud.

Ik had ons badspeelgoed bijna weggegooid, maar nu was ik blij dat ik het toch verhuisd had. Grappig hoe de plastieken vissen en dinosaurussen nu in een groot zwembad dobberen, in plaats van een bescheiden badje.
Tegen de zomer zullen we wel wat meer speelgoed kopen, nu kunnen ze het hier mee doen. :-)

En in het water of niet, na vijf minuten waren ze alle drie kletsnat.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten