zondag 5 februari 2023

terug in de routine

 De eerste schoolweek zit erop! Een beetje met horten en stoten, maar we zijn vertrokken. :-)

Sinds dit schooljaar zijn gsm's (en smartwatches etc) verboden op de middelbare school. Enkele scholen (waaronder die van Jonathan) werken met Yondr pouches (zie hier). Dat zijn stevige zakjes waarin de kinderen hun gsm moeten steken en die gaan dan hermetisch dicht met een soort magneet. Zo kunnen ze de hele dag niet meer aan hun speelgoed. Aan de uitgang van de school hangt er dan een systeem om het zakje 's avonds weer te ontgrendelen. Heel raar allemaal.
Vrijdag verscheen een artikel in het nieuws (lees hier) dat er op TikTok al vele tips circuleren om het slot te saboteren. Dat zijn de tijden van tegenwoordig! lol

Het is nu intussen alweer februari (zoals iedereen de voorbije dagen met enige ontzetting heeft vastgesteld) dus geef ik even een update van mijn voornemens!

#5 Ik heb selfies genomen met een ibis!
Het was een verlegen beestje, ik had het misschien beter gedaan bij een hele zwerm, maar soit. 




#7 Maximum zeven dagen niet bloggen is helaas al gesneuveld.

Ik had het beter geformuleerd als iets van gemiddeld zeven dagen niet bloggen... helaas! Gemiste kans, maar... een typisch voornemen sneuvelt in januari dus in die zin perfect.

#12 Ik heb flipflops gekocht en ik loop erin rond!
Beter nog, ik heb ze NU aan, terwijl ik dit typ. Ik heb ze op vakantie ook heel wat gedragen.
Het vroeg wel wat oefening en vooral de trap aflopen voelt raar. Wat ook raar voelt, is die dingen 's avonds uitdoen. Want je blijft dat dus voelen tussen je tenen!!


Ik had een hele rij om uit te kiezen!
(dit was alleen nog maar de vrouwencollectie...)


Tadaa!


#14 Ik heb ongeveer tien namen toegevoegd op onze verjaardagskalender. Dit is nog even 'work in progress'.


Komende week staat er nog een parent-teacher meet-and-greet op het programma. Ik ben zeer benieuwd! En in het weekend gaan we weer op citytrip, maar dat is nog een ander verhaal. ;-)


1 opmerking:

  1. Mooie flipflops! Ik keur de kleur natuurlijk ook helemaal goed. ;) Leuke update ^^

    BeantwoordenVerwijderen