dinsdag 7 juni 2022

epiphany

 Gisteren had ik me daar toch ineens een epiphany van jewelste, het was een waar wonder.

Ik speel nu toch al bijna drie jaar bij het harmonieorkest de Redbacks, dus ik ken iedereen daar intussen. Met namen ben ik nog wel heel slecht, maar dat ben ik nu eenmaal altijd. Ik probeer ze te leren, maar dat is een oor in, een oor uit. Na een paar jaar ken ik nu eindelijk de houtblazers bij naam, maar de koperblazers blijft een probleem (daar babbel ik nu eenmaal minder mee...).
Nu zit er daar achteraan een zekere Bones. Ik weet niet zeker wie het is, maar de dirigent zegt dan af en toe "Bones, make sure you've got that rhythm right." of iets als "Well done, Bones."
Naar mijn weten heet er niemand met zijn voornaam Bones. Dus ik dacht dat het een achternaam was of een nickname en eerlijk gezegd stelde ik mij daar nooit veel vragen bij. Ter mijner verdediging: ik zit helemaal vooraan en die persoon in kwestie helemaal achteraan.

Gisteren probeerden we een nieuw stuk uit en de euphonium speler had maar een saaie partij.
Zegt die dirigent tegen de gasten die trombone spelen: "Guys, our eupho has nothing to do. Maybe give him a third bone part."

En ineens ging het licht aan.




2 opmerkingen:

  1. ha, een mooi verhaal, maar ik ben moeten gaan opzoeken wat een epiphany betekent, dus twee keer bijgeleerd.

    BeantwoordenVerwijderen