vrijdag 18 maart 2022

controle!!

 We zijn bijna doorheen onze iso. Iedereen is vrij, behalve ik.
Wie besmet is, moet zeven dagen thuis blijven. Iemand van hetzelfde huishouden die negatief test, veertien.
Logica? Die is zoek.
De kinderen zijn naar school, Wouter kan terug naar het werk en ik zit hier dan nog steeds thuis. Mijn kranig immuunsysteem wordt beloond met verveling. Gelukkig is tijd verlummelen een kunst die ik steeds beter onder de knie krijg en gelukkig ben ik altijd bereid om regels met ruimte te interpreteren.

De overheid weet uiteindelijk helemaal niet dat ik moet isoleren, in tegenstelling tot wie zich positief gemeld heeft - zoals Wouter!
De laatste dag van zijn isolatie was er 's middags telefoon voor Wouter. Om te horen hoe het was. Om te vragen waar hij was. En of hij dan ook even naar buiten wilde komen zwaaien. En het was niet te schatten, maar buiten stond een witte wagen met daarop "SA State Protection" en die mannen kwamen dus kijken of Wouter inderdaad thuis was!!!
Ontsnappen we mooi aan een boete van duizend dollar! (zo'n 660 euro) Geen wonder dat de meeste Aussies zo braaf zijn...!

5 opmerkingen:

  1. amai,
    gelukkig waren jullie niet gaan geocachen, dat zouden dure caches geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad, een paar dagen voordien waren we nog stiekem gaan wandelen. Gelukkig dat ze tot de laatste dag gewacht hebben. Al heb ik wel van anderen gehoord dat ze ook op de laatste dag controle gehad hadden.

      Verwijderen
  2. 😱 en dan durft hier iemand te klagen over een 'politiestaat' omdat we tot voor kort ons covid safe ticket moesten tonen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Da's wel heel straf! Zoiets krijgen ze in België administratief niet eens gefixt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hopelijk dat jullie snel weer allemaal uit iso zijn. En wij hopen dat we er ook uit kunnen blijven. Maar blij te horen dat het niet zo erg was en dat jullie toch zijn durven buitenkomen!! Zo'n controle als bij jullie kennen we hier niet, maar daardoor luisteren wij ook iets minder goed he. Wij beginnen hier ook aan iets warmere temperaturen. Dus bij jullie handschoenen aan en bij ons uit. Toch raar he. Knuffels Bram

    BeantwoordenVerwijderen