woensdag 5 januari 2022

2022 plannen en voornemens

 Het nieuwe jaar is van start gegaan. Nog een paar keer de datum verkeerd schrijven, denken "oh, is het al 2022?" en voor we het weten bolt alles gewoon verder.

Het grootste nieuws van 2021 was natuurlijk dat we ons permanent visum gehaald hebben. Het was toch veel minder stressvol dan gevreesd en het ging ook allemaal veel vlotter dan gevreesd.
Gerelateerd nieuws is dat we in 2021 geen ene voet buiten South Australia hebben gezet. We hebben een aantal vakanties gedaan, maar zijn altijd binnen onze staat gebleven. Dat is bijzonder, want daarvoor zijn we helemaal niet hier. We zijn hier om te blijven, maar niet om hier te blijven.

Wat betreft de voornemens voor 2021:

* Een eigen geocache maken en verstoppen.
Dat is gelukt, zij het nogal laat. We hadden een doosje gekocht en een leuke plek uitgekozen in april, maar uiteindelijk was het december tegen dat we de cache in orde hadden en hij gepubliceerd kon worden.
Beter laat dan nooit!
Treasure in the rocks werd gelanceerd op 10 december en is tot nu toe 11x gevonden.
We nodigen iedereen vriendelijk uit een poging te wagen, hij is heerlijk makkelijk en zit vol prullen voor kindjes. :-)

* Een groente eten uit eigen tuin.
Een jaar geleden schreef ik "al is het maar een miniwortel" en het werd een miniwortel! En nog een kromme ook...!
Maar hij kwam uit onze groentebak en hij was lekker, dus missie geslaagd.
Momenteel zijn er vijf wortelplantjes in leven en een handvol radijszaadjes zijn uitgekomen, dus we zijn bijzonder optimistisch voor 2022. Met een beetje geluk groeit de oogst met meer dan 100%.




* Een surfles volgen.
Ok, ik geef toe, deze heb ik laten slabakken. De zomer was voorbij voor ik het wist en alles onder de dertig graden is veel te koud voor het strand. -lol- Het was dus opnieuw zomer en toen was ik het knal vergeten, tot de laatste dagen van het jaar. 
Op 31 december ben ik eindelijk online gegaan en heb onze surfles geboekt (voor eind januari). Dus, toegegeven, geen surfles in 2021, MAAR wel geboekt dus ik beschouw deze TOCH als geslaagd.


De plannen voor 2022.

Ik heb het aan de kinderen gevraagd en het eerste wat die gillen is "vakantie naar België" wat een leuk, maar tegelijkertijd heel stressvol idee is. In principe kan het, South Australia heeft vorige week beslist dat quarantaine niet meer nodig is voor inkomende passagiers uit het buitenland. Tenminste, als het gaat over Aussie burgers of mensen met een permanent visum (check) die gevaccineerd zijn (check) en die maximum 72 uur voor vertrek negatief hebben getest (stress).
En die regels willen nog wel eens veranderen van de ene minuut op de andere. Oh jee, een nieuwe variant in Afrika. Ok dan, alle mensen die uit een vliegtuig stappen en daar geweest zijn, gaan nu manu militari toch maar twee weken op hotel - surprise!
Dus.... we zullen eerst maar eens zoeken naar een heel erg goede reisverzekering voor we vluchten boeken.


Voornemens voor 2022.

Hierover heb ik echt mijn hoofd zitten breken.
Ik was op zoek naar leuke, originele ideetjes die haalbaar en concreet zijn. Dus niet de vage 'wat beter op m'n gezondheid letten' maar iets tofs zoals 'een surfles doen' maar dat was helaas al ingepalmd in 2021.
Na enkele dagen mijn hoofd hierover te breken, kwam ik tot de conclusie dat ik geen inspiratie had en ik vond maar een manier om dit op te lossen.
Mijn persoonlijke goede voornemen is: "Tegen 31 december 2022 een lijst van 23 goede voornemens hebben om te doen in 2023."
Hoe slim is dat?



Tijd voor 2022 - een jaar met hopelijk veel leuke Aussie avonturen!! En als het meezit, ook een paar Belgische. :-)



2 opmerkingen:

  1. Wat een coole wortel! :D
    En eigenlijk ook een heel tof voornemen! Succes ermee alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien geen idee van voornemen omdat jullie al goed bezig zijn. Misschien zelfs redelijk gelukkig zijn daar tussen de aussies!
    Gelukkig nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen