woensdag 11 augustus 2021

al die verspilde jaren op unief

 "Ja, dokter, je zult deze vraag al wel vaker gehad hebben [om eerlijk te zijn ben ik de tel helemaal kwijt] en ik wil echt wel gevaccineerd worden voor covid, maar echt NIET met dat van AstraZeneca. Is er geen manier om die spuit van Pfizer te krijgen?"
Vervolgens ben ik tien minuten bezig om deze dame uit te leggen dat het niet is omdat haar grootvader zijn tenen geamputeerd werden door een uit de hand gelopen suikerziekte, dat zijzelf een verhoogde kans heeft op de beruchte bloedklonters. Tevergeefs.
Nadat we zijn overeengekomen dat we elk bij onze mening blijven, heeft ze een andere vraag. Ze wil dat ik een bepaald medicament voor haar voorschrijf om haar cholesterol te verlagen, ook al zijn haar bloedresultaten nog niet eens gekend.
Het is iets nieuws en ik heb er nog nooit van gehoord. Ik leg dus uit dat ik het niet zomaar kan voorschrijven, maar eerst moet checken of het wel veilig en geschikt is voor haar.
Het antwoord: "Natuurlijk is dat een goed medicijn. Ik heb dat immers op tv gezien!"

Mijn diploma is op sommige momenten echt geen sh*t waard.

3 opmerkingen:

  1. Geniaal. Ik wou dat je dit had verzonnen. Helaas waarschijnlijk....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad helaas!

      Ik had nog kunnen vermelden dat deze dame geen voorstander was van 'pillen pakken' en daarom was ze ge-interesseerd in dat ander cholesterolverlagend medicijn, want... dat is een spuit...

      Ik heb tien jaar geleden al opgegeven om uit te leggen dat spuiten niet noodzakelijk beter zijn dan pillen.

      Verwijderen