donderdag 8 juli 2021

grote en kleine ballen

 De conversatie vanmorgen ging als volgt:

Ik: "Jongens, vandaag gaan we naar Barossa Bowland!!"
Stilte.
Ik: "Daar gaan we bowlen en minigolfen!!"
Stilte.
Joachim: "Kunnen we daar eten?"
Ik: "Euh... ja..."
Kinderen: "JOEPIE!"

Kwestie van prioriteiten.

Om 10u had ik gereserveerd en stipt op tijd waren we daar. Als eerste gingen we twee rondjes bowlen.
Ik moet toegeven dat ik echt hopeloos slecht was en de helft van de tijd ging mijn bal in de goot. Voor de kinderen werden de gootjes afgesloten dus hun scores lagen echt drie keer zo hoog. Niet dat de punten voor mij belangrijk waren, maar af en toe een kegel omver krijgen leek me toch leuker en dus ging mijn bloeddruk de hoogte in. Joachim bood behulpzaam aan om in mijn plaats te spelen en toen heb ik hem toch maar uitgelegd waarom dat het voor hem makkelijker was dan voor mij. Met als gevolg dat de kinderen het hele systeem 'oneerlijk' vonden. 
Tja, jongens... het leven van een volwassene ziet er aantrekkelijk uit, maar het loopt niet over rozen! *lol*

Daarna gingen we minigolfen. Het was een mooi parcours met brullende dino's! Het was spijtig dat het nogal druk was, dus we hebben de verschillende holes wat door elkaar gedaan in een poging efficient te zijn en het wachten te beperken.
Ook deze keer had ik de laagste score, wat in dit geval wat positiever was! ;-)

Voor het middageten hadden we dan de aartsmoeilijke keuze tussen frietjes en pizza - zware knopen moesten doorgehakt worden...!

Daarna hadden we het wel gezien en besloten we naar huis te gaan, maar onderweg nog te stoppen voor wat caches. In totaal 82 caches hebben we gevonden en de kinderen kijken al uit naar de mijlpaal van 100. Hun plan was om vandaag 90 te halen en dan morgen 100.
Alle goede plannen bestaan om van af te wijken en na 3 caches waren de jongens het alweer beu en gingen ze liever naar huis.
Het was weer een geslaagde vakantiedag, al vond ik het zelf.







2 opmerkingen: