maandag 8 maart 2021

handen bijna uit de mouwen

 Als alles goed gaat, krijgt onze praktijk over twee weken de eerste vaccins geleverd. Dat is eigenlijk sneller dan ik het zelf had verwacht.
In tussentijd krijg ik enorm veel vragen van patiënten. Met stip op 1 staat niet de vraag "hoe veilig is het eigenlijk?" maar wel "wanneer kan ik een afspraak boeken?" Niet iedereen staat even hard te springen, maar naar mijn bescheiden mening is de bereidheid meer dan behoorlijk.
Natuurlijk zijn er "Nou ik zit niet op social media, maar ik heb horen zeggen van anderen die er wel op zitten dat... " of vragen als "Nou hoe is het dan afgelopen met al die Noorse mensen in het rusthuis die gestorven zijn??"

Ik had een dame die na een bombardement van honderd vragen strijdvol concludeerde: "Ik ga het hoe dan ook laten doen, al wordt het m'n dood!!"
Nah liever niet.

Iedereen die binnen een meter van het vaccin komt, moet een online training gevolgd hebben. En daar heb ik me dus dit weekend maar mee bezig gehouden.
Aanvankelijk heel plichtsbewust alles netjes lezend en memoriserend en doorklikkend naar alle links. Naar het einde toe geeuwend en met een half oog proberen te raden waarover ze vragen gingen stellen. Elke module werd afgesloten met een multiple choice quiz waarop je 100% moest scoren. Belangrijke kanttekening: je mocht de quiz zo vaak proberen als je wilde.
Dat betekent dus dat de waarde van het resultaat nihil is en een aap het ook wel kan.
Toen ik na drie modules ontdekte dat ik zonder antwoorden te verliezen terug kon zoeken in de tekst, had ik het helemaal gehad met m'n best te doen.

De training was niet zo waardeloos als ik nu doe uitschijnen, want er was wel degelijk nuttige informatie te vinden en ik heb een aantal links opgeslagen voor mezelf.

En eender hoe... een ingekaderd certificaat aan de muur doet het altijd goed.





3 opmerkingen:

  1. Muggenziften: 'eender hoe' klinkt in deze context raar. Precies of je het in het Engels wou zeggen... Verder: dikke proficiat. Al is het dan blijkbaar maar om tot het einde vol te houden. Veel succes en plezier met vaccineren en mss vooral met informeren! 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet, na een tijd ik ga nodig hebben een vertaler.

      Verwijderen
  2. Josée Van Gorp21 maart 2021 om 20:21

    Hoe dan ook, het is je toch maar weer gelukt! proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen