vrijdag 8 januari 2021

live cricket

 Joachim maakt elke dag een stapel tekeningen en knutselwerkjes op OSHC. Elke avond als ik hem ga halen heeft hij zijn armen vol kartonnen dozen en papieren. Van de week had hij zelfs cadeautjes gemaakt. Een kaartje voor mij en een kaartje voor Wouter en die had hij dan ingepakt doos in doos in doos en nog wat papier errond. Heel schattig!
De volgende ochtend zei hij echter bedachtzaam: "Vandaag ga ik iets voor mezelf knutselen. Want ik krijg nooit een knutselding."
Duts toch!

Die avond nam ik een doos kleurpotloodjes en zette ik mezelf in de zetel om een tekening voor Joachim te maken. Wouter was boven aan het studeren (hij heeft zijn IELTS test zaterdag - duimen maar!!) en dus zette ik de tv op als achtergrondentertainment.
Er was een cricketmatch bezig.

Ik heb die cricket nog niet helemaal begrepen. De basis wel, maar alle cijfertjes op het scherm correct interpreteren blijft lastig (ik heb dus geen idee wie er aan de winnende hand is).
Het veld staat vol mannekes, maar er is doorgaans weinig beweging. Iemand gooit de bal, iemand anders slaat daartegen. Soms wordt er twee meter gelopen. Van het ene team staan mannekes op het veld te staan. Van het andere team zit de meerderheid op een bank. Wat een sport.

Er zijn natuurlijk commentatoren. Dat is een universeel gegeven. Ofwel mijmeren ze over de tijd dat ze nog fit waren en zelf op het veld stonden, ofwel gooien ze met statistieken allerhande. Af en toe wordt er iets over de match zelf gezegd.

Wat nu wel uniek (?) is aan die Aussie cricketmatchen is dat ze regelmatig een headset op het hoofd van een speler planten. Het slachtoffer wordt dan betrokken in de commentaar terwijl hij op het veld staat!!
Omdat zo'n man meestal toch maar staat te staan, loopt dit zelfs redelijk vlot. Ik zie het met andere sporten niet gauw gebeuren.
Ik vind dit een heel bijzonder ding!! Een interview in het midden van het spel, vanop het speelveld zelf!!

Natuurlijk vraag dit ook om komische situaties. Zeker als je het live doet.
Zoals toen ik aan het luisteren was.
Een van de commentators: "En hoe gaat het met je familie in Engeland?"
Cricketman op het veld: "Gelukkig goed. Ze zijn wel in lockdown. (blablabla)"
Commentator: "Het kan niet gemakkelijk zijn. Onze gedachten gaan uit naar iedereen die -"
Cricketman: "PAK DIE BAL!! PAK DIE BAL DAAR!!"

Ja, het is zo weer iets anders... :-D

Gekke Aussies.
(hoewel ik moet toegeven dat ik niet weet of dit elders misschien ook gebeurt)


Trouwens dit was de tekening die ik intussen gefabriceerd heb voor ons kleinste varkentje. :-) Ben er best wel trots op. Lol




5 opmerkingen:

  1. Whoaaaaaaa, supercoole tekening!!! :D
    Hij gaat blij geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. succes wouter met je test

    hugo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai die tekening is keigoed gelukt!
    Ondertussen helaas te laat om Wouter succes te wensen, maar ik hoop dat het goed verlopen is!

    BeantwoordenVerwijderen