maandag 21 december 2020

ondertussen Down Under

 Ondertussen is hier de zomervakantie begonnen, een week geleden.
Ik kan niet zeggen de de kinderen thuis kwamen met goede cijfers op hun rapport, want het systeem is hier met letters. Ik moet dus zeggen dat ze goede letters hadden.
En zelfs dat gaat niet op voor Joachim, want die had gewoon tekst. Maar hij had dus goede tekst.

De kinderen moeten nu vaak naar OSHC (Outside School Hours Care - spreek uit: OSJ) en dat verloopt met wisselend succes. De ene dag vinden ze het geweldig, de volgende dag is een drama. Ze doen twee keer per week een uitstap met alle kinderen en ook dat loopt met wisselend succes.

Tussen Kerst en Nieuw is OSHC gesloten, dan heb ik verlof genomen en gaan we thuis rondhangen. De laatste dagen van de vakantie heb ik ook vrij genomen en dan gaan we naar zee.

Echt wat verder op vakantie gaan, is nog moeilijk. De ene dag zijn alle binnengrenzen open, de volgende dag knallen ze weer dicht. Er is nu een uitbraak vlakbij Sydney, dus daar gaat alles op slot.
Hier in SA zijn we al 22 dagen zonder nieuwe zieken (buiten aangekomen reizigers die toch op hotel zitten) dus hier loopt alles vlot en redelijk normaal.

Benjamin heeft zijn verjaardagsfeestje hier thuis gehouden. Hij vond het zelf geweldig, ik was dankbaar voor mijn oordopjes.

We hebben nog een optreden met ons harmonieorkest gegeven (het tweede en gelijk laatste van het jaar). We hebben kerstliedjes (carols) gespeeld. Heel bijzonder, kerstliedjes spelen terwijl het 's avonds nog snikheet is en dan met rondspringende kangoeroes in de weide voor ons.

Benjamin heeft zijn eindejaarsoptreden met de theatergroep gedaan. De organisator gaf van te voren een hele speech dat het niet gemakkelijk was geweest met covid en de online lessen en dat ze weinig voorbereidingstijd hadden gehad en blij waren dat ze uberhaupt een optreden konden organiseren - bla bla bla - en inderdaad zat ik me soms af te vragen: "Zijn ze nu vrij aan het dansen of moet ik een choreografie hierin zien?"

Ik heb mijn IELTS examen (Engelse test) zaterdag afgelegd!
Ik heb er een goed gevoel bij en wacht nu met spanning op mijn cijfers. Ik ga zeker niet blij zijn met iets gemiddelds, ik wil een hoge score.

En over Engels gesproken:

"Ik heb argumenten gehad met mijn baas." Is een uitspraak van Wouter.
En zelf was ik met iemand aan het bellen en ik zei plots "as well" in plaats van "ook" middenin een Nederlandse zin.
Sloeg nergens op.
Het einde is nabij.



5 opmerkingen:

  1. Hahaha, maar dat gebeurt mij soms as well, hoor. xD

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geloof je meteen… maar ik veronderstel dat jij geen lijstjes bijhoudt over andermans fouten in het Nederlands…? :-D

      Verwijderen
    2. True that ;) (Of... toch niet actief. (A))

      Verwijderen
  2. Maakt Wouter ruzie? De wereld op z'n kop.... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klopt!! :-D Omgekeerde wereld hier! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen