donderdag 31 december 2020

2020/2021

 Als het nu 31 december 1940 was, had ik iets over het afgelopen jaar geschreven zonder de woorden 'Duitsers' of 'oorlog'.
Het is nu 31 december 2020 en ik ga iets over het afgelopen jaar schrijven.


De gehaalde mijlpalen van 2020:

- Joachim is begonnen met voltijds school. Wij dachten dat Reception iets zoals een kleuterklas zou zijn, maar Joachim heeft leren lezen, schrijven en tellen over de brug van tien dus het kind heeft veel geleerd.

- Jonathan is tien geworden en ja, hij is een tiener. Vorige week werden Wouter en ik 's morgens wakker van de luide muziek die hij op zijn kamer aan het draaien was. Nog even en we kunnen 's avonds niet gaan slapen van de luide muziek die hij draait.

- Wouter heeft werk gevonden. Toch wel een zeer grote hindernis die hier genomen is.

- En dan een zeer belangrijke mijlpaal die wij helaas gemist hebben... Ik had er niet over nagedacht en me niet gerealiseerd dat deze dag zou komen in 2020. We hadden een grote taart moeten voorzien en een feestje moeten organiseren of minstens een moment van bezinning houden - maar in plaats daarvan waren we met andere dingen bezig. Die dag was de dag dat Joachim langer in Australie woonde dan in Belgie.
Joachim was 995 dagen oud toen we vertrokken. Tien september 2020 woonden we 995 dagen in kangoeroeland en was dus een bijzonder kantelpunt in zijn jonge leventje. Hij heeft nu het grootste deel van zijn leven hier gewoond!! Zeer bijzonder, al vind ik het zelf.
En ik heb geen flauw benul of we dat 'halen' maar als iemand even 21 januari 2024 voor Benjamin wil helpen onthouden dan wordt dat geapprecieerd. :-D

We hebben een paar heel leuke vakanties gedaan in 2020. Rondtrekken met de motorhome is toch mijn persoonlijke favoriet en zo zijn we van Brisbane naar Adelaide gereden in januari en een paar maanden terug hebben we een grote toer in SA gedaan.
Port Lincoln en omgeving was ook de moeite, the Riverland hebben we ontdekt en ook ons weekendje Sydney was memorabel.

Plannen voor 2021...


Op het programma van 2021 staat voorlopig een korte vakantie naar zee op het eind van de zomervakantie (naar Victor Harbour). Verder zullen we het nog moeten afwachten met Wouter zijn werk en zo.
In 2021 gaan we maar vooral tijd/moeite/geld/hersengekraak/papierwerk/zweet investeren in ons permanent visum.

Ik zou in 2021 ook eens graag een geocache maken samen met ons mannen en die ergens gaan verstoppen. Lijkt me cool om te doen!

Verder hoop ik ook een of andere eetbare groente uit de tuin te kunnen halen. Onze fruitboompjes geven vruchten en mijn planten buiten staan regelmatig in bloei... maar de groentjes lukt voor geen meter he. 2021 is het jaar van de hoop. De hoop op een groente. Al is het maar een miniwortel.

En tot slot een zeer belangrijk doel van 2021: minstens 1 surfles volgen!!
Ja, het is hoegenaamd uitzonderlijk belachelijk om een permanent visum aan te vragen terwijl we nog niet eens een surfboard van dichtbij gezien hebben. Goed, we hebben al eens iets op de barbie gegooid, de mannen hebben alle vier thongs in de kast liggen, maar zonder ooit gesurft te hebben staan we nergens qua integratie.
Hier en daar kan je als beginner een initiatie volgen dus het is maar een kwestie van dat te reserveren en dat moet de komende 12 maanden eens gebeuren.

Kortom, genoeg te doen in 2021!!



8 opmerkingen:

  1. ik ben op zoek naar de woorden 'duitsers' en 'oorlog'?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. maar vooral veel succes én plezier met de plannen voor 2021!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens jullie een mooie miniwortel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Uitdagingen genoeg voor 2021... Geniet nog van jullie verblijf in Kangeroeland... Ik wens jullie allen een heel gelukkig en gezond 2021 en laten we 2020 snel vergeten. Ik blijf je blog volgen en vindt het altijd de moeite om jouw spannende verhalen te lezen. Hopelijk kunnen we snel terug onze hobby beoefenen, want muziek spelen zit er hier nog altijd niet in. Sinds maart 2020 zijn er slechts een zestal repetities kunnen doorgaan. Alles ligt hier al stil vanaf eind oktober en er is nog steeds geen beterschap in zicht. Heel veel groeten aan jullie allen en tot gauw....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk van je te horen, Peter! veel groetjes daar!!

      Verwijderen
  5. Ik was even heel erg in de war door 'thongs', maar dat zal een regionaal verschilletje zijn. :D Fijn 2021 gewenst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is echt iets Aussies vrees ik! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Al wist ik niet de juiste datum, ik heb rond die tijd toch wel met wat nostalgie gedacht aan het feit dat Joachim al langer in Australië woont dan hij hier in België verbleven heeft...
    Die groenten, dat is herkenbaar hoor! Ik had een hele mooie pompoenplant met prachtige bloemenn en lang rankende zoete aardappelplanten maar noppes vruchten of knollen... Mini-worteltjes (een 20-tal) is wel gelukt; dat was de voorbije jaren ook nul. Dus: geef de moed niet op!

    BeantwoordenVerwijderen