donderdag 5 maart 2020

herfst

Het is hier herfst en dat is te merken. Amai, ijskoud is het hier.
Ze zijn de praktijk aan het uitbreiden en door praktische beslommeringen waren er kabinetten te weinig op dinsdag. Nu heb ik maar mijn goede hart laten zien en de immense zelfopoffering gedaan om een dag vrij te nemen. :-D De mannen naar school en zo konden Wouter en ik een dagje naar de stad. Ik ben 's morgens nog wel terug naar de kleerkast gerend om andere kleren aan te trekken en heb de hele dag rondgelopen in lange broek en coltrui. :-) Had al spijt dat ik mijn jas en sjaal niet aan had! Veel Aussies waren slimmer en hadden een dikke jas aan.... sommigen hadden ook hun muts al op. Pas in de namiddag toen het zonnetje erdoor kwam, was het een beeeeeetje te doen. En dan moet de winter nog beginnen - brrrr! (*)

En verder nog leuk nieuws: gisteren op de repetitie hebben we te horen gekregen dat voor onze volgende musical (Les Miserables) er meer betaald zal worden aan het orkest - omdat we het afgelopen weekend dus zo goed gedaan hebben!!
Woehoe, ik ben trots dat ik toch een klein steentje kon bijdragen, al was het dan af en toe een vals steentje. Ik heb dus effectief moeten ontdekken tijdens ons allerlaatste optreden dat ik in vier opeenvolgende maten elke keer de mi kruis was vergeten (omdat ik er geen cirkeltje rond had getrokken). Dus het lag (voor die ene keer - lol!) niet aan de fluitist dat het zo vals klonk tussen ons.

Verder alles onder controle hier. Geen WC-papier meer in de winkels, maar gelukkig hebben wij hier een voorraad van 100 rollen liggen in onze bunker naast de vijftig kilo spaghetti en honderd kilo blikgroentes. Voorbereid op alles.




(*) 23 graden die dag





4 opmerkingen:

  1. Breng maar best een koffer vol dikke truien mee naar België dan...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerder een rwgenjas. Voor mijn gevoel regent het hier al een halfjaar. ��
    Spullen ingeslagen vanwege de kou of de Corona?
    Grtjes Liana

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Corona denk ik, mensen slaan hier aan het hamsteren. Er is bijna geen rijst en wc-papier meer te krijgen en als het nog voorradig is in de winkel mag je maar één pak meenemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier wordt er nog niet gehamsterd maar de schrik zit er wel goed in.
    Hopelijk gaat het onze en jullie deur voorbij.
    Lieve grtjes Liana

    BeantwoordenVerwijderen