zaterdag 17 augustus 2019

koud, kouder, koudst

Wij lachen vaak met de Aussies die terminologie als "very cold" gebruiken zodra de temperatuur onder de twintig graden zakt en schaamteloos spreken over "freezing cold" als het onder de vijftien geraakt. Het is grappig om te zien hoe snel al het wintergerief uit de kast komt en hoe kinderen worden ingepakt in dikke jassen en mutsen. Het is natuurlijk maar wat je gewend bent en eerlijk gezegd lach ik deze winter al veel minder, omdat ik het zelf ook freezing cold vind!

Een man die ik zag op raadpleging had werk gevonden in de mijnen in Queensland. Elke week vloog hij op en af naar zijn werk.
"Het is daar zalig warm," vertelde hij me, "Het is veel warmer dan hier, maar klagen dat die mensen daar doen! Dan lopen ze daar rond in lange broek met een dikke winterjas, klagend over de koude. Ze zetten de verwarming op terwijl het toch nog 21 graden is!"
Ik moest stiekem lachen - een Aussie die commentaar heeft op raar Aussie gedrag!
En het is wel duidelijk dat de Aussies van Queensland NOG minder gewend zijn…!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten