dinsdag 11 juni 2019

happy birthday Elizabeth (2)

Uitzicht op Granite Island:

Beroemde bewoner van Granite Island:

Maandagochtend hadden we dan ontbijt in ons hotelletje en dat viel een beetje tegen - niet dat het slecht was, maar voor wie geen weetbix of vegemite lust, was het aanbod heel beperkt. :)
We dropten onze spullen in de auto en gingen een eindje wandelen op het strand. Het weer was ideaal, zo'n achttien graden en zonnig.
Het bleek een strand vol zeewier en schatten.

We vonden heel wat koraal, sponzen en stukken inktvis, maar ook bijvoorbeeld een vissenkop en een haaienei.

Daarna wandelden we terug langs de esplanade en intussen was Victor Harbor wakker en waren er een paar toeristenattracties open.

We zijn eerst gaan minigolfen/minivegen.

Daarna zetten we ons ergens neer voor een aardbeienmilkshake en zagen daar ook onze eerste Aussie dromedaris!!
Je kon er op een dromedaris zitten en een tochtje maken over het strand. We hebben het even overwogen, maar zijn uiteindelijk niet gaan kijken omdat Joachim waarschijnlijk toch nog te jong was.
Er was nog een draaimolen en een springkasteel en zo. Vlakbij was ook een museum over walvissen, maar dat hebben we niet gedaan. In het trekseizoen kun je in Victor Harbor walvissen kijken en daar zijn ze duidelijk heel trots op. Ze hadden er intussen al 1 gespot, stond buiten trots op een bord.
Behalve beestjes kijken en langs het strand kuieren is er in Victor Harbor niet schokkend veel te beleven. Op een weekend heb je het wel gezien.

We reden nog even met de auto naar een nabijgelegen wildlife park. Het was niet groot, maar wel leuk en netjes.

(voordeel van zo'n park is dat de koala's niet zo hoog kunnen kruipen!)

(Jonathan hoeft deze week niet meer ontluisd te worden)

Je kon er ook kangoeroes voeren en dat waren toch wel de meest tamme kangoeroes die we al gezien hebben!! Meestal springt de helft weg en moet je ze voorzichtig benaderen, maar deze kwamen echt om voedsel bedelen. Er was nochthans genoeg gras, maar ja, het zal niet lekker geweest zijn.
Een grote grijze kangoeroe was nogal brutaal en trok het zakje voer uit Joachim zijn handen en toen was voor deze laatste de lol eraf. Tenslotte is zo'n beest groter dan hij!
We hebben de rest van zijn zakje dan uitgekiept bij de emoes. :)

In de namiddag gingen we nog wat eten en toen kwamen we een Belgisch restaurantje tegen! Belicious heette het ding en je kon er wafels, pannenkoeken, quiche en toast eten. Helaas was het er stikdruk en ik had geen zin om aan te schuiven dus het zal voor een andere keer zijn.
De jongens hadden intussen verklaard dat ze niet meer naar huis hoefden en voortaan in Victor Harbor wilden wonen! Nu ja. Joachim wilde zelfs in het hotel gaan wonen. Ze hebben het er naar hun zin gehad, zullen we maar denken.

Op de terugweg zijn we nog gestopt voor een korte wandeling naar de Hindmarch Falls. Die lagen in een heel mooi natuurpark, jammer dat er voor de rest niet veel te wandelen was.

Vervolgens verder naar huis rijden en onze varkentjes op tijd in bed! Het was een fijn weekend!

1. Great pictures...and great places, love the so cute koala!

2. Pinguïns, dromedarissen... Zeker dat jullie nog in Australië zitten?