zondag 2 juni 2019

(groot)ouderdag

"Het is toch wel zielig dat wij geen familie hebben he," zei Jonathan enige tijd geleden.
Ik was een beetje verbaasd en heb hem uitgelegd dat hij wel een hoop familie had, maar gewoon niet in de buurt en dat hij zijn familie toch kon zien met Skype en dat hij toch niet de enige was en dat er ook wel ergere dingen waren enzovoort. Ik wist niet zeker waar de opmerking vandaan kwam tot hij de volgende dag thuiskwam met een uitnodiging van school voor een grootouderdag. Hm.

De school had het concept wel heel breed opgevat en de dag was officieel een 'grandparents and special friends day' want ze hebben natuurlijk veel kinderen met grootouders in het buitenland of simpelweg aan een andere kant van het land. Iedereen was dus uitgenodigd, van tantes tot de buren tot vage kennissen.
Ik had het onze twee babysitters gevraagd, maar ze konden allebei geen vrij nemen op het werk. Uiteindelijk nam ik dus zelf maar een halve dag verlof. Ik had nooit verwacht een grootouderdag te doen tijdens mijn dertiger jaren, maar je weet dus nooit hoe het leven loopt!

De eerste activiteit was een fotozoektocht door de school. Aangekomen bij Jonathan zijn klas waren er kennelijk nog heel wat kinderen zonder special friend en Jonathan vroeg de juf of ze met ons mee mochten gaan en de juf zei nog ja ook. Liep ik daar plots met een rits kinderen in mijn kielzog, haha!
We hebben wel geen echte speurtocht gedaan want Jonathan en Benjamin wisten waar alles was en dus zetten we ons op een bankje en vulden de jongens de papieren daar in.



Daarna mochten alle special friends naar de turnzaal afzakken en daar was dan een concert door de school. Alle klassen kwamen een voor een een liedje zingen, sommige met een dansje en alles. De een stond al liever op het podium dan de ander, wel grappig om te zien. Ons jongens deden flink hun best hoor!

Normaal was er nog tijd voor koffie of thee in de bib, maar het concertje was wat uitgelopen en de bel was al gegaan.
Onze eerste Aussie grandparent/special friend day! Hopelijk volgen er nog veel!


 
 
 

2 opmerkingen:

  1. Als jullie volgend schooljaar een kalender hebben met zulke speciale dagen, kunnen we er -misschien- bij de planning van een volgende reis proberen rekening mee te houden... Fingers crossed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dikke knuffels van tante Sanne. Verre familie is inderdaad altijd ook gewoon nog familie. :)

    BeantwoordenVerwijderen